חוות דעת על קייטרינג "גפנים". כשל חמור והפרת הסכמים. הכותבת היא אמו של החתן שאירגנה את החתונה לפרטיה, ואירחה את האירוע בחצר ביתה בטבעון ביום 18/9/2015. דברי נכתבים בלב כבד כהערת אזהרה. במשך כל זמן ההכנות המדוקדקות שביצעתי ניתנה לי תחושת שותפות מלאה, כוונות טובות והבנה לרצונותי וציפיותי מתפקוד הקייטרינג.הדברים סוכמו מראש בכתב ובע"פ, וכן ברישום מסודר של בקשות מפורשות ולוח זמנים מפורט ומתוכנן בקפידה של הגשת הכיבוד לאורחים. למרות כל אלה לא עמדו אנשי קייטרינג "גפנים" בהתחייבויותיהם. לתדהמתי, ברגע האמת התבררו רב ההבטחות והמצגים שהציגו אנשי "גפנים" כחסרי כיסוי, הבטחות סרק של מגדלים פורחים באוויר. האירוע תוכנן כ"חתונה הפוכה" בשעות אחה"צ כשהאוכל היה אמור להיות מוגש לאורחים למן ההתחלה. התשלום, שלא היה נמוך במיוחד, היה עבור התחייבות לשפע ומגוון מנות אישיות בסגנון הגשה של קוקטייל, עם מלצרים רבים שידאגו לרצף מתמיד בהגשת המנות. זאת בעיקר כדי למנוע עמידה בתורים במזנונים או בדוכנים לאורחים שרובם הגיעו מרחוק. בפועל, הוגשו המנות האישיות בכמות מצומצמת ביותר, בפיזור לקוי ובלתי מתקבל על הדעת, תוך זמן המתנה ארוך לקומץ מלצרים שהגיעו טיפין טיפין אם בכלל. כל זה בניגוד למובטח, למוסכם ולמשולם מראש!!! כדי לזכות ולקבל משהו מן המנות - שהיו כביכול "מנות מסתובבות"- נאלצו אנשים מבוגרים לארוב למלצרים או לרדוף אחריהם כשכבר הואילו להגיע עם מגשים קטנטנים ועליהם דוגמיות ספורות שבקושי הספיקו לטעימות. בנוסף, כחלק מן המנות הופעל טאבון פוקאצ'ות שהובא ללא ארובה וכיסה את המנות שהפיק בפיח ואת החצר בעשן סמיך שמנע מנגני קבלת הפנים למלא את תפקידם. כתוצאה מכל אלה הפכה קבלת האורחים – שהייתה אמורה להיות נינוחה וחגיגית – להתרוצצות בהולה ומרגיזה לצורך אילתור ואירגון מחודש של הסידורים המוקדמים שתוכננו בשטח בקפדנות. ניהול האירוע ואירגונו לפני ובעת קבלת הפנים היו מתחת לכל ביקורת, פיאסקו מוחלט. התרעה בזמן אמת על הכשל האירגוני החמור נענתה בהאשמה (!!) על כך שהאורחים לא יודעו מלכתחילה על אופן ההגשה - קוקטייל - ואינם ממתינים בסבלנות הראויה (!!) להגעת האוכל. זאת במקום לפתור מיידית את הבעיות שנוצרו. הכורח לטפל נקודתית בשיבושי ההגשה פגע ביכולתי לארח כיאות את המוזמנים ופגם לי באווירת החג. בהמשך, מהתגובות שקיבלתי מהאורחים ומהתרשמותי שלי נראה כי לא הוכנה או שלא הוגשה מכסת המנות שעליה סוכם. כדי שלא יחסר דבר נכללה ושולמה מראש במכסה זו גם הרזרבה של 10%. בנתונים אלה ולפי מספר האורחים שאכן הגיעו, היה אמור להיות שפע קולינארי רב שבשום אופן לא היה !!! (שיפור מה הורגש רק בהגשת הקינוחים, שכן לא מעט אורחים כבר נסעו...) למרבה הצער והבושה, כפי שהתברר אחרי החתונה, היו אנשים שעזבו מוקדם ונסעו לאכול במסעדה או חזרו לביתם – גם במרחק רב – לארוחת ערב. הבקשות שביקשתי – פשוטות, ברורות וממוקדות – לא זכו להתייחסות ראויה, תוך הפרת ההסכמים. במקרה "הטוב" אולי כסוג יוהרה של "מי שמנסיונם יודעים טוב יותר מה נכון", ובמקרה החמור מה, רמיה? לתמורה הנחותה בעליל שקיבלתי עוד נוספו בדיעבד טענות ונזיפות מ"גפנים" על התנהגות האורחים שכביכול "לא ידעו לאיזה סוג חתונה הם מגיעים" (ההגנה הטובה ביותר היא כידוע ההתקפה...). בין המוזמנים שלדברי "גפנים" "אינם מבינים מהי הגשת קוקטייל" היו כמה וכמה אנשים שכבר חוו אי אילו אירועי קוקטייל בארץ ובעולם, ובהחלט ידעו למה לצפות. האם הייתי צריכה להודיע להם מראש שעליהם להגיע עם סנדוויצ'ים וצידניות כי הקייטרינג אינו מתכוון או אינו מסוגל למלא את התחייבויותיו?! על אף קלקולי הקייטרינג ועגמת הנפש שגרמו לי "גפנים", הייתה החתונה ייחודית ונפלאה. זאת מפני שלא האוכל היווה בה את המהות העיקרית, אלא זוג המוזיקאים הצעירים וחבריהם למקצוע שמילאו את האוויר בחדוות המפגשים, בשפע של צלילים, באהבה ובשמחת חיים. טעיתי בגדול – בענק – במתן האמון המלא ב"גפנים". הדברים נכתבים כדי לחסוך עגמות נפש ולמנוע מאחרים מליפול בפח ההבטחות היפות והריקות של קייטרינג "גפנים".
...
הצג עוד
חוות הדעת המוצגת להלן הינה אישית ומבוססת על דעתו, נסיונו והחוויה האישית של הכותב.
הצג פחות
תגובת בית העסק