לצערי, בדיעבד, כשאני מסתכלת על כל נושא שמלת הכלה, התחושות שלי מאוד לא נעימות. לאחר סקר שוק בו הבנתי עד כמה מחירי שמלות הכלה הם פשוט לא שפויים, הגעתי לסטודיו לבנה בעקבות הפרסומים שלהם בהם מוצגות שמלות כלה יפות מאוד במחירים יחסית שפויים. א-ב-ל, היחס שקיבלתי לאורך כל הדרך היה מאוד לא נעים.
מכל מדידה שהייתה לי יצאתי מתוסכלת וזה ממש הגיע לשלב בו חששתי ופחדתי מלהגיע למדידה הבאה כיוון שלא היה לי את הכוח להתמודד שוב עם התחושות הלא נעימות שקיבלתי בהמלך המדידה. במדידה הראשונה, אליה הגעתי עם אמא שלי, מדדנו שמלה שבה אחת הכתפיות לא ישבה צמוד לכתף. אמי פנתה ליבגניה ושאלה אותה האם אפשר לתפור או לבצע תיקון, והתשובה שלה הייתה (אני מצוטטת) : "הבת שלך לא סימטרית, אין מה לעשות עם זה". חשוב לי לציין לפני שאמשיך, שאני בחורה עם גזרה נאה, ומעולם לא היו לי תסביכים של משקל או שחשתי שאני בן אדם לא סימטרי. במדידה השנייה, שאלתי את יבגניה האם יש אפשרות להגדיל מעט את השמלה שכן היא צמודה עלי מאוד. גם כאן התשובה שקיבלתי הייתה מאוד לא נעימה ולא שירותית: "לא ניתן להגדיל יותר את השמלה, פשוט תרדי קילו או שניים". אני לא חושבת שאני צריכה עוד להסביר מה תשובה כזו גורמת לכלה להרגיש. מאוד מפתיע שסטודיו לשמלות כלה שמתמחה בלהתאים מידות ובתפירה (אחרת הייתי קונה שמלה שמוכנה מראש) אומר שאי אפשר להרחיב מעט שמלה. חשוב לציין שמחירי השמלות בסטודיו כוללים את עלות ההתאמה למידות. שיא השיאים, היה אחרי המדידה האחרונה- כבר לקחתי את השמלה, היא אצלי, והתשלומים הסתיימו. בערב שלפני החתונה אני מקבלת הודעה מיבגניה, בה היא אומרת כי שכחנו לפתוח הזמנה נוספת הכוללת את עלות הוספת התחרה בלמטה של השמלה (הארכת התחרה). אני מניחה שכל כלה יכולה להבין שערב לפני החתונה זה הדבר האחרון שמטריד אותך / שבא לך להתעסק איתו... מספר ימים לאחר החתונה, אמי החזירה את השמלה לסטודיו, ביקשתי ממנה לבדוק מול יבגניה מה פשר ההודעה ששלחה, שכן, הארכת תחרת השמלה למטה אמור להיות אלמנט שכלול במחיר... התשובה שקיבלה אמי, הייתה הקש ששבר את גב הגמל, "אם בתך לא הייתה לובשת נעל עקב לא היה צורך לבצע את ההארכה ולכן זה לא נחשב התאמה למידה, היא פשוט יכלה ללבוש נעל שטוחה...." אני חושבת שאין צורך שאוסיף עוד מילים.
כמה ימים לאחר מכן נפגשתי עם חברה רחוקה יחסית שגם היא, מסתבר, עשתה את השמלה בסטודיו לבנה. לפני שאחת מאתנו פתחה את הפה כדי להחליף חוויות, הייתה מן שתיקה מביכה כזו, לבסוף שפכתי את ליבי והיא פשוט הסתכלה עלי ואמרה: "וואו, אני גם קיבלתי יחס נוראי, ויצאתי משם בוכה..."
אני בדרך כלל לא אוהבת לתת ביקורות לא טובות אבל אני ממש מרגישה צורך לשתף, במיוחד כי לפני שאני ואותה חברה רחוקה, הלכנו לסטודיו, קראנו פה ביקורות וכולן היו טובות.
לסיכום, המחירים מאוד שפויים יחסית לתעשיית השמלות כלה, אבל היחס היה מאוד לא נעים ולא שירותי. ...
הצג עוד
חוות הדעת המוצגת להלן הינה אישית ומבוססת על דעתו, נסיונו והחוויה האישית של הכותב.
הצג פחות
תגובת בית העסק
אחת התגובות הכואבות והמפתיעות ביותר שקיבלתי מלקוחה שהייתה אחת הכלות החמודות והיה לי כיף להיפגש איתה בכל מדידה ומדידה, זו שיצאה מהסטודיו זוהרת, מחייכת, חילקה המון מחמאות ותודות על השמלה וסיפרה כמה שהיא מרוצה.....
מצד שני אולי זו הזדמנות טובה לפנות לכלות לעתיד ולומר שבתהליך המדידות חשוב ביותר להיות כנה עם הצוות שעובד מולך ותמיד לומר את כל הדברים שמציקים לך, מטרידים אותך או אינם לשביעות רצונך. זה מאפשר לנו להבין את הרגשות שלך יותר ולהוציא אותך מרוצה.
כעת, אספר על התהליך כפי שהוא היה בעיניים שלי וצוות סטודיו לבנה:
שירן המקסימה הגיעה אלינו לסייל שמלות כלה, בחרה בשמלה באותו היום. כמה שבועות אחרי היא הגיעה למדידה, עשינו תיקונים איתה ובנוכחות המלוות שלה וקבענו להתראות במדידה הבאה. כולן היו מרוצות ומחייכות. ככלל, אנו לא מסיימים את המדידה עד שהכל לשביעות רצון הכלה.
כמה שבעות לאחר מכן, שירן התקשרה, סיפרה שלא שלמה עם השמלה, הגיעה למדידה נוספת עם כמה תמונות מקולקציה שלנו. אחת השמלות הייתה בול מה שהיא אהבה. החלפנו לשירן את השמלה למרות שלפי נוהל הסטודיו לא ניתן להחזיר שמלה שנקנתה בסייל. בנוסף, לא גבינו תשלום על התיקונים שכבר נעשו בשמלה הראשונה.
מטבע הדברים, ניתן לקצר ולא להאריך שמלה, להקטין ונדיר שניתן להגדיל אלא אם יש עודף בד בתוך השמלה (שלא היה בשמלה המסויימת הזו).
לעניין הכתפיות ואי-סימטריות, אני עצמי לא סימטרית, 90% מהכלות לא סימטריות ולכן לרגע לא חשבתי שאני מעליבה את שירן כשציינתי זאת. מזל שלקצר כתפיה זה אחד התיקונים הקלים ובטח שלא נאמר שזה לא אפשרי- עובדה שהשמלה ישבה מושלם במדידה אחרי זה.
לגבי משקל, יש לנו חוק- לא "להמליץ" לכלות להוריד במשקל ולא להציע שמלות שלא מחמיאות לכלה טרם הורדה במשקל. הסטודיו עובד הרבה עם קהל כלות במידות הגדולות ואנו בטח יודעים שהערה מסוג זה יכולה להיות כואבת פוגעת.
אם כבר לדייק בפרטים, אחרי שהבהרתי שלא ניתן להרחיב את השמלה, תגובת הכלה הייתה: טוב, בטח קילו-שניים יהיה מספיק. לשירן יש גוף יפה והשמלה כבר ישבה עליה טוב ולכן לא נותר לי אלא להסכים בחיוך.
כאשר כלה בוחרת שמלה קיימת והאורך לא מספיק, בדר"כ נתפרת חצאית חדשה או מוסיפים סיומת תחרה ותמיד יש על זה תשלום נוסף שמסכמים עם הכלה מראש. עם שירן סיכמנו שאם היא לוקחת נעל עד 2 סמ' אז אורך השמלה מתאים ואין צורך בתיקון. אם הנעל תהיה גבוהה יותר, אז נאריך את החצאית בעזרת תחרה וזה יהיה בתוספת של 250 ש''ח. מה שכן, כל כך סמכתי על שירן שלא פתחתי הזמנה חדשה באותו הרגע ואמרנו שנעשה את זה ביום שתקח את השמלה.
במעמד קבלת השמלה וסגירת חשבון, כשהשמלה מושלמת ולאחר כל התיקונים, מכיוון שלא נוכחתי ומחוסר ידיעה של הצוות לא הוסדר החלק של התוספת.
הרגשתי ממש לא בנוח להזכיר לשירן על זה לאחר שיצאה מהסטודיו עם השמלה כי התייחסתי לשירן כאל חברה ולא רציתי להיות בסיטואציה הזו. יותר מזה לא נעים היה להצדיק את עצמי מול אמא שהגיעה לשאול פעם נוספת על סיבה לתוספת תשלום אחרי שכבר הכל סוכם, העבודה בוצעה.
אמא סיפרה כמה מחמאות הבת קיבלה בחתונה, כמה יפה היא הייתה וכמה השמלה ישבה טוב, לא זזה והכל היה מושלם.
אף פעם לא קיבלתי תחושה או רמז שהכלה נעלבה או נפגעה ממני והצוות באיזו שהיא צורה שלא נדבר על כך שזה היה "סיוט". אלא להיפך זו הייתה אחת הכלות החייכניות יותר והיה כייף להעביר איתה את המדידות. ביקורת מסוג זה הייתה הפתעה גמורה לי ולצוות הסטודיו.