מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

מתי מותר ואסור להתחתן ב-2025

התרגשתם, הפתעתם, שלפתם טבעות ואמרתם זו לזה אי דו! הרגע המרגש הגיע ועכשיו נותר רק החלק הטכני, להתחתן 🙂 השלב הראשון בכל חתונה, הוא כמובן בחירת התאריך המיועד. 
מתי אסור להתחתן על פי ההלכה? איך בוחרים תאריך מושלם, כזה שמתאים לשניכם ולאורחים וגם יושב בול בתאריך? קפצנו לעשות לכם סדר, ועל הדרך גם לעדכן אתכם בכמה תאריכים סופר מגניבים.




הפקה וניהול אירועים | זמן קריאה: 6 דקות
165.6K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
מתי מותר ואסור להתחתן ב-2025
15
15
מהירות:
ערבי חג וצומות, ספירת העומר וימי בין המצרים, ימי זיכרון או אירועים מרכזיים אחרים, בישראל הקטנה לא משעמם לרגע. לוח השנה העברי עמוס במועדים וחגים בהם לא ניתן לקיים חתונה מסורתית כדת משה וישראל. לצד אלו, מתווספים אילוצים אישיים, אירועי תרבות ואירועים גלובליים שעשויים למנוע מהאורחים שלכם להגיע. כיצד מנווטים בין כל האתגרים הללו ומוצאים תאריך מיוחל כמו שחלמתם? כמו בכל שנה, לא נשאיר אתכם בדד, ארזנו לכם אופטימיות והרבה אנרגיות, וציידנו אתכם בכל הידע, מראש.

בישראל הקטנה לא משעמם לרגע. צילום: אופיר יונהבישראל הקטנה לא משעמם לרגע. צילום: אופיר יונה

מתחילים ברגל ימין - לבחור במדויק את תאריך החתונה

זה לא סוד כי חתונה היא הרבה יותר מטקס. זהו איוונט ייחודי בו אנחנו מציינים וחוגגים באופן רשמי, מול משפחה, חברים ואהובים, את אהבתנו ומחויבותנו ההדדית. עבור כולנו, זו אבן דרך משמעותית המסמלת את תחילתה של דרך חדשה בחיינו המשותפים כזוג. לכן, זה לא מפתיע כי עבור זוגות רבים, בחירת התאריך המושלם משמעותית לא פחות מבחירת מקום מנצח, או קייטרינג איכותי. אם אתם צעד לפני החתונה ומרגישים אובדי עצות מול האפשרויות, הנה כמה כללי מפתח שיסייעו  לכם להקליל את התהליך.

מתחילים ברגל ימין. צילום: AGSמתחילים ברגל ימין. צילום: AGS

דה ליסט - מתי לא מומלץ להתחתן?

חגים ומועדים  - "אין מערבין שמחה בשמחה"
ההלכה היהודית קובעת כי "אין מערבין שמחה בשמחה", כלומר, שומרים מקום של כבוד לכל שמחה בשעתה. חתונה היא למעשה יצירה חדשה ומשמחת, ככזו היא ראויה לקבל את מלוא תשומת הלב ועל כן חשוב לייעד לה מועד חיובי וטוב משל עצמה. האיסור להתחתן במועדים כמו חגים וחול המועד, נובע מכך כי מדובר בימים שמחים ומצווה להקדיש להם את מלוא השמחה הראויה. מכיוון וההלכה קבעה כי לא מערבבים שמחה בשמחה, כל מאורע צריך לקבל את ההתייחסות המלאה בפני עצמו.

מערב שבת ועד מוצאי השבת 
לרשימת ה"לאו" שלנו נוסף אחד הימים החשובים במסורת היהודית, הרי הוא יום שבת. ואם שאלתם את עצמכם מהיכן נובע האיסור, ההסבר פשוט - לא ניתן להתחתן בערב שבת ובמוצאי השבת כדי להימנע מחילול השבת - שלנו, של האורחים ושל כל המעורבים בחתונה. רוצים להתחתן בשישי? אין בעיה, הרבנות הראשית לישראל קבעה כי תוכלו להתחתן ביום שישי עד השעה 13 בצהריים. אגב, על פי המסורת, קיים איסור חתונה גם במוצאי שבת, ממש מאותה הסיבה.

ימי אבל ותענית
שמחות וחגים הם חלק בלתי נפרד מלוח השנה העברי ולצדם, ימי אבל ותעניות, בהם לא ניתן לערוך חתונה על פי המסורת היהודית. הימים הללו הם ימים עצובים וטעונים באווירה שלילית ובינינו, מי היה רוצה אווירה כזו באחד הימים החשובים לנו? ומילה מאיתנו - תנו לחתונה שלכם את ההזדמנות להתחלה חדשה ורעננה בגוד וייבז, הכי מגיע לה!

תנו לחתונה שלכם את ההזדמנות להתחלה חדשה ורעננה בגוד וייבז. צילום: אלכסיי טופורובסקיתנו לחתונה שלכם את ההזדמנות להתחלה חדשה ורעננה בגוד וייבז. צילום: אלכסיי טופורובסקי

ולמי שאוהב סדר - בואו נדבר במספרים:

התאריכים בהם לא ניתן לערוך חתונה על פי המסורת היהודית ב-2025

חג הפסח : 19/4/25 - 12/4/25 
ספירת העומר: 1/6/25 - 13/4/25
שבועות: 2/6/25 - 1/6/25
בין המצרים - צום י"ז בתמוז עד צום תשעה באב: 3/8/25 - 13/7/25
ראש השנה: 24/9/25 -22/9/25
צום גדליה: 25/9/25
יום כיפור: 2/10/25 - 1/10/25
סוכות ושמיני עצרת: 13/10/25 - 6/10/25
צום עשרה בטבת:  22/12/25

ספירת העומר מציינת את התקופה בין ערב חג הפסח לשבועות. החזרה לשגרת החתונות אחרי ספירת העומר משתנה בין אשכנזים לספרדים - כאשר לאשכנזים מותר להתחתן כבר בל"ג בעומר, ואילו לספרדים רק בערב שאחרי, כלומר בערב של ל"ד לעומר.
ועוד טיפ מאיתנו - חשוב לדעת כי הרבנות הראשית לישראל שבסמכותה לקבוע נהלים והנחיות, החליטה להשאיר את קביעת הימים שאסור להתחתן בהם לשיקול דעת הרב הראשי בכל עיר ועיר, כך שרצוי לבדוק מהם התאריכים הרלוונטיים באזור מגוריכם.

חתונות בישראל על פי המסורת היהודית :) צילום: אריאל אריכאחתונות בישראל על פי המסורת היהודית :) צילום: אריאל אריכא

תאריכים עם כוכבית - שאינם מומלצים או מקובלים 

טבח שמחת תורה ה-7/10/25: יום רגיש במיוחד בעקבות פיגוע הטרור הגדול ביותר שידעה מדינת ישראל. 

יום השואה 24/4/25 - 23/4/25:
 אין איסור הלכתי להתחתן ביום השואה, אך ראוי לזכור כי זהו יום אשר בליבו אבל, הוא נועד לזיכרון ואינו מתאים לשמחה וחגיגות.

יום הזיכרון 30/4/25 - 29/4/25: בדומה ליום השואה, יום הזיכרון מוקדש לזכרם של חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, ולכן לא נוהגים להתחתן במועד זה.

וגם, ימים ותאריכים שחשוב לקחת בחשבון

אירועי ספורט ותרבות גדולים
בין אם מדובר באירוע תרבות רב משתתפים, אירוע ספורט או כל אירוע מרכזי ואטרקטיבי אחר, אנחנו ממליצים לדלג על התאריכים הללו ולבחור בתאריך אחר, כזה שיאפשר לאורחים שלכם להעניק לכם את מלוא תשומת הלב. מה למשל? האירוויזיון, סופר קלאסיקו, גמר ליגת האלופות וכד'. 

תקופות מבחנים
יש לכם חברים סטודנטים? סטודנטים בעצמכם? מומלץ לקחת בחשבון את תקופות העומס הסטודנטיאליות, העבודות והמבחנים שחלות לרוב בחודשי ינואר - פברואר, יוני - יולי וספטמבר - אוקטובר.

אילו תקופות מומלץ לקחת בחשבון? צילום: סוד צלמיםאילו תקופות מומלץ לקחת בחשבון? צילום: סוד צלמים

סייב דה דייט: תאריכים מגניבים לחתונה, עם קסם ואנרגיה טובה

  • ראש חודש: תחילת החודש העברי היא הזדמנות מצוינת לסטארט רענן לכל זוג צעיר.
  • יום שלישי: מכירים את "יום שלישי, פעמיים כי טוב"? יום שלישי הוא היום היחיד בו הטוב כפול ומכופל ולכן יהיה בחירה נהדרת לביג דיי שלכם.
  • ט"ו בשבט: 12-13 בפברואר - ט"ו בשבט הוא סמל לצמיחה, פריחה והתחדשות, מה עוד ניתן לבקש? 
  • פורים: 13-16 במרץ - מחפשים להוסיף קצת צ'ארם לחתונה שלכם? לכו על החג המדהים הזה. עליו נאמר "משנכנס אדר מרבין בשמחה", חג פורים הוא זמן נפלא להתחתן בו וזמן עשיר באנרגיה טובה ובמזל במסורת היהודית. 
  • אחד באפריל: אם אתם המצחיקים של החבר'ה, אין מגניב יותר מלהתחתן ב-1 באפריל, יום המתיחות הבינלאומי, ולשלב בדיחות ואלמנטים מצחיקים בחתונה עצמה.
  • חתונה בתאריך 25.5.2025: אתם סאקרים של תאריכים מיוחדים? שווה לשקול את התאריך הזה, שהוא כל כולו חמסה חמסה. תאריך מיוחד ובולט שחוזרת בו הספרה חמש, לאקסטרה מזל בביג דיי שלכם.
  • ל"ג בעומר: 16- 15 במאי - אם חשבתם להתחתן בספירת העומר, זוהי למעשה האפשרות היחידה שלכם.
  • חנוכה: 22 - 14 בדצמבר - היש מועד מואר יותר מחג החנוכה? תאריך מושלם לאוהבי החתונות החורפיות.
  • ולנטיין דיי 14.2.2025: קולטים שיום האהבה הבינלאומי יוצא בדיוק ביום שישי? אל תפספסו את ההזדמנות לחתונת שישי סופר רומנטית, בתאריך מקורי במיוחד שתהנו לספר עליו לנכדים.
  • תאריכים עם עוצמה נשית: מה דעתכם להפוך את יום החתונה ליום של העצמה נשית? תוכלו להתחתן ב-8.3.2025 שהוא יום האישה הבינלאומי, יום שכל כולו כבוד והערכה כלפי נשים בארץ ובעולם, או יום לאחר מכן ב-9.3.2025, יום ההולדת הרשמי של ברבי, בובה שעברה מיתוג מחדש והפכה לסמל של העצמה נשית ופמיניזם. יאללה גירל פאוור!

סייב דה דייט! צילום: עידן מרציאנוסייב דה דייט! צילום: עידן מרציאנו

רגע לפני שאתם רצים לבחור את התאריך שלכם

ריכזנו עבורכם תובנות קטנות וחשובות לסיום:
  • קחו בחשבון את התקציב שברשותכם: ימים מסוימים, כמו סופי שבוע, יהיו יקרים יותר להפקת חתונה.
  • בדקו את זמינות האולם והספקים: ודאו שהאולם והספקים שלכם יהיו זמינים בתאריך שבחרתם.
  • אחרון, אך ראשון בחשיבותו - בחרו תאריך עם משמעות מיוחדת עבורכם, ואל תשכחו לאהוב לאורך כל הדרך ❤️

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

38
1
הצעות נוספות לקריאה
logo
עמרי שחטל | DJ Shachtel
תקליטנים
עמרי שחטל | DJ Shachtel
LOVE MY COUPLES
LOVE MY COUPLES
163.2K
עוד פרטים
הוספת חוות דעת