מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

שמלת כלה מלווה בקארמה טובה: הכירו את עמותת 'רוח נשית'

לכבוד יום המעשים הטובים, בחרנו לחשוף אתכם לעמותה בעזרתה תוכלו גם להתרגש מהאירוע המתקרב, גם לרכוש שמלת כלה במחיר מעולה וגם לעשות מעשה טוב על הדרך. כל הפרטים, בכתבה.

שמלות כלה | זמן קריאה: 6 דקות
21.3K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
שמלת כלה מלווה בקארמה טובה: הכירו את עמותת 'רוח נשית'
15
15
מהירות:
יש פריט אחד בחתונה של כולנו שמערב רק אותנו ורובנו מדמיינות אותה עוד מגיל קטן- שמלת הכלה. אז אם נגיד לכם שלפריט המרגש הזה יכולה להתווסף גם חוויה מרגשת, עם קארמה טובה ותחושת טוב ושליחות שתלווה אתכן ואת האירוע שלכן? הכירו את עמותת 'רוח נשית', עמותה ללא מטרות רווח שמטרתה לסייע לנשים נפגעות אלימות, במציאת תעסוקה וביסוס כלכלה עצמאית, כדי לחלץ אותן ממצבי עוני וסיכון. 

את עמותת "רוח נשית" הקימו מכי חכם נאמן ודיאנה רוזנר בשנת 2007, לאחר שזיהו את הצורך בחיזוק עצמאותן הכלכלית של נשים על מנת שלא יחזרו למעגל האלים. השם ניתן כדי לבטא את עוצמתה של הרוח הנשית שלא נשברת ולא מתכופפת, אלא רק הולכת ומתעצמת.

רובנו מדמיינות אותה עוד מגיל קטן- שמלת הכלה. צילום: מתן כץרובנו מדמיינות אותה עוד מגיל קטן- שמלת הכלה. צילום: מתן כץ | תמונה: בוטיק שמלות כלה רוח נשית
איך הן עושות זאת? באמצעות הרצאות, ליווי אישי, העצמה, השתלמויות, חקיקה בנושא והרחבת המודעות לאלימות כלכלית. בנוסף, חלק מפעילות העמותה ממומנת על ידי בוטיק כלות אחד ומיוחד, בו תוכלו למצוא שמלות כלה יד שנייה במצב מצוין שנתרמות על ידי כלות ועל ידי גדולי המעצבים: ליהי הוד, אלון ליבנה, רני ויינשטיין, יואב ריש, אאוריקה, אליה וטין, גלי קרטן, טלי ומריאנה, לי גרבנאו, מיקה, סטודיו לבנה, סטודיו עלמה, ערבה פולק, שני צימרמן, אייזן שטיין, דרור קונטנטו ועוד.

הבוטיק נמצא בבניין העמותה בתל אביב והמחירים הנעים בין 1,800-2,500 ש"ח וכן, ניתן לרכוש גם שמלה שנייה ואפילו שלישית- לבחירתכן. באפריל הקרוב, בחול המועד פסח, יתקיים 'יריד האלף' בבוטיק שמלות הכלה של 'רוח נשית' ותוכלו לרכוש שמלות בסכום של כ-1,116 ש"ח בלבד, לציון 16 שנה לעמותה. 

בוטיק כלות אחד ומיוחד, בו תוכלו למצוא שמלות כלה יד שנייה במצב מצוין.בוטיק כלות אחד ומיוחד, בו תוכלו למצוא שמלות כלה יד שנייה במצב מצוין. | תמונה: בוטיק שמלות כלה רוח נשית
"המונח אלימות כלכלית לא מוכר מספיק בארץ, לא מבינים עד כמה הוא קיים בכל רבדי החברה, זה נושא מאוד מושתק", מסבירה נטלי מאירי, מנהלת בוטיק שמלות הכלה של 'רוח נשית'. "יש כמה דפוסי התנהגות אלימים, כמו למשל אישה שבן זוגה אומר לה 'שהכול טוב', אבל בפועל מחתים אותה על מסמכים ומשאיר אותה עם חובות עתק על שמה, חובות שהיא כלל לא ידעה שקיימים. יש גם דפוס של שליטה קיצונית, בו לאישה לפעמים אין גישה לחשבון בנק או כרטיס אשראי והיא צריכה להציג לבן זוגה קבלה על כל רכישה, ברמת הארטיק לילדים. יש מדינות מערביות בהן יש חוקים למניעת אלימות זו, אך לא בישראל".

נטלי מאירי, מנהלת בוטיק שמלות הכלה של 'רוח נשית'היא בכלל שחקנית במקצועה ובהכשרתה, אך כחודש לאחר החתונה שלה היא חיפשה מקום להתנדב בו, גילתה את 'רוח נשית' והתאהבה. " חודש אחרי שהתחלתי את ההתנדבות המנהלת כתבה שהיא עוזבת את הבוטיק ושלחה מודעה עם דרישות התפקיד. שלחתי הודעה לבן זוגי בה כתבתי שלדעתי אני מתאימה. זה תפקיד מטורף, אני בדיוק סוגרת את שנתי הראשונה בו ומדהים לראות איך מה שנראה בלתי אפשרי בהתחלה, קורה עכשיו באוטומט. מרגש לפגוש את המתנדבות, לראות את העשייה ולהגשים את שני החלומות שלי: להישאר חלק מעולם החתונות ולעבוד בעמותה"

מדהים לראות איך מה שנראה בלתי אפשרי בהתחלה, קורה עכשיו באוטומט. צילום: נילי ממןמדהים לראות איך מה שנראה בלתי אפשרי בהתחלה, קורה עכשיו באוטומט. צילום: נילי ממן | תמונה: בוטיק שמלות כלה רוח נשית

ספרי לנו על החתונה שלך

"התחתנתי ב-14.10.2021, לאחר הקורונה ב'גן הפקאן'. החתונה עצמה הייתה קצת מחוץ לשבלונות, הבאנו להקת קאברים לקבלת הפנים, הצבנו עמדת צילום עוד לפני שזה היה מיינסטרים, הצלם היה חבר ילדות שלי והתחתנו בחופה רפורמית, חופה ששייכת לסבתא שלי ועוברת במשפחה ועליה רקמנו את השמות שלנו. את שמלת הכלה שלי תרמתי לבוטיק אחרי שחיפשתי מקום להתנדב בו ונחשפתי דרך הפייסבוק ל'רוח נשית'. קניתי את השמלה בידיעה שאתרום אותה, אבל עד אותו רגע לא ידעתי למי".

"את שמלת הכלה שלי תרמתי לבוטיק אחרי שחיפשתי מקום להתנדב בו". צילום: iso wedding | תמונה: נטלי מאירי, מנהלת בוטיק שמלות הכלה של 'רוח נשית'.

האם כל כלה יכולה להגיע לתרום או לרכוש שמלה? ולאן הכסף ממשיך משם?

"בוטיק שמלות הכלה של 'רוח נשית' מזמין כל כלה, מכל מצב סוציו-אקונומי, לרכוש שמלת כלה ולסייע למימון העמותה בו-זמנית. באמצעות הרכישה את מסייעת לנשים נפגעות אלימות להגיע לעצמאות כלכלית. זה לא גמ"ח והקונספט הוא טוב על טוב, לרכישה שלך יש משמעות מיוחדת, יש בזה לדעתי קארמה טובה. אם הייתי מכירה את המקום לפני החתונה שלי, חד-משמעית הייתי קונה פה את שמלת הכלה שלי".

נטלי מספרת שכל הרכישות מהבוטיק הן מיזם שמטרתו לסייע לעמותה לעזור לנשים נפגעות אלימות לשעבר במספר דרכים. "אנו עוברות עם מאות נשים בכל שנה תהליך ליווי ארוך טווח של עד שנתיים וחצי, של העצמה, כתיבת קו"ח, שיפור תנאי עבודה, חיפוש עבודה, סדנאות לעצמאיות על פתיחת עסק והתנהלות כלכלית . במישור הרחב יותר, יש לנו מחלקה משפטית שמקדמת  שינוי מדיניות וחקיקה, בתקווה ליישם פתרונות מערכתיים עבור נפגעות אלימות. הרבה מהנשים לא מצליחות להרים את הראש מעל המים בגלל שהחקיקה במדינה לא מאפשרת להן.

בנוסף, מחלקת החינוך של רוח נשית מעבירה הרצאות על מעגל האלימות ככלל ואלימות כלכלית בפרט בחברות וארגונים.התשלום על ההרצאות נתרם לפעילות העמותה, כשכל המרצות הן מתנדבות שעברו הכשרה".

בחול המועד פסח יתקיים בבוטיק בתל אביב בפעם השלישית 'יריד האלף', בו יימכרו שמלות במחיר מיוחד. "בגלל שאנחנו מקבלות לא מעט תרומות, יש שמלות שאנו מרגישות שהתמחור שלהן הוא אחר ולכן התפתחה מסורת היריד, במשך שבוע, כל הבוטיק הופך לאחר לחלוטין, ומכיוון שהשנה מציינים 16 שנה לעמותה- מחיר כל השמלות נקבע כ-1,116 ש"ח. ניתן לתאם תור אונליין ולהגיע".

"באמצעות הרכישה את מסייעת לנשים נפגעות אלימות להגיע לעצמאות כלכלית". צילום: ירין טרנוס | תמונה: בוטיק שמלות כלה רוח נשית

אם אני רוצה לתרום או להתנדב?

"אם את רוצה לתרום, את שולחת הודעת וואטסאפ ואנחנו כותבות לך מהן שעות הפתיחה, ואת פשוט מביאה את השמלה שלך. חשוב שהשמלה תהיה ללא כתמים שאי אפשר להסיר, כי אין לנו שירות תיקונים.

אם את רוצה להתנדב, תקבלי ממני סרטון של 20 דקות שמסביר על העשייה של העמותה, על ההתנדבות עצמה, על הנהלים וההתחייבויות. אם את מחליטה שזה רלוונטי, מדובר על התנדבות בה פותחים את הבוטיק ומייעצים לכלות במשך שלוש שעות, פעמיים בחודש ורוב הזמן זה על פי הנוחיות שלך, את נרשמת באופן עצמאי. בהתחלה יש התלמדויות לצד מתנדבת ותיקה וכשאת מרגישה בטוחה ומוכנה, תוכלי לפתוח את הבוטיק בעצמך. חשוב לנו שכל מתנדבת תעבור תהליך בו תבין מה הנהלים והיחס שנותנים לכלות. חשוב לנו שהחוויה תהיה רגישה, סבלנית ומכילה עד כמה שניתן. אם את רוצה להתנדב כמרצה ולהעביר את המסר הלאה, תוכלי להתנדב פעמיים בחודש בכל הארץ כמרצה מטעמנו, לאחר שתעברי הכשרה".

מעוניינות להתנדב, לרכוש שמלה או לשמוע עוד פרטים?
צרו קשר עם העמותה בטלפון (Whatsapp בלבד): 058-5080558
או דרך הרשתות החברתיות- Boutique ruach nashit באינסטגרם ובפייסבוק

כתבות נוספות שיעניינו אתכם:

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

41
1
הצעות נוספות לקריאה
logo
Celeste bridal- רות סלסט שמלות כלה
שמלות כלה
10% הנחה
מחזקים את עם ישראל עם הטבה בלעדית!
מחזקים את עם ישראל עם הטבה בלעדית!
157.6K
למימוש ההנחה
הוספת חוות דעת