בסדרת הכתבות הבאה נביא לפניכם כלים שונים, טיפים ומידע שיווקי חשוב על שדרוג הנראות שלכם ברשת תוך חיזוק המותג שלכם בעולם הדיגיטלי. הסדרה תכלול מידע מקיף - החל מהשאלה "איך להפוך חשיפה ללידים" ועד ל "איפה ואיך כדאי להשקיע את התקציב שלכם". לא כדאי לכם לפספס!
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
"חשיפה" בעולם הדיגיטלי: משמעויות והמרה ללידים.
15
15
מהירות:
בסדרת הכתבות הבאה נביא לפניכם כלים שונים, טיפים ומידע שיווקי חשוב על שדרוג הנראות שלכם ברשת תוך חיזוק המותג שלכם בעולם הדיגיטלי. הסדרה תכלול מידע מקיף - החל מהשאלה "איך להפוך חשיפה ללידים" ועד ל "איפה ואיך כדאי להשקיע את התקציב שלכם". לא כדאי לכם לפספס!
פרק ראשון |: "חשיפה" בעולם הדיגיטלי: משמעויות והמרה ללידים.
חשיפה בעולם הדיגיטלי משמעה היכרות ראשונית של הצרכן עם המותג. היא מסמלת את השלב הראשון במשפך השיווקי, או במילים אחרות - ב"מסע הלקוח".
מסע הלקוח הינו אחד המושגים המרכזיים בתחום השיווק הדיגיטלי והמכירות בפרט. משמעו - המסלול שהלקוח עובר החל מהרגע בו נפגש עם העסק לראשונה ועד לסגירת עסקה מוצלחת.
אם נקביל את התהליך לעולם החתונות: המסע מתחיל מהרגע שזוג מתארס ומתחיל להחשף לנושא החתונה ברשת, דרך איתור המידע על הספקים ועד לסגירת העסקה שחיפש. כמובן שהצרכן יכול לנטוש את התהליך באמצע.
בשונה ממסע לקוח בו הצרכן הולך לחנות, פיזית או וירטואלית, ויודע שהוא עומד בפני רכישה - במסע לקוח דיגיטלי לאחר החשיפה הראשונית מרבית הלקוחות אינם מוכנים עדיין לרכוש. הם ממשיכים לערוך מחקר, לאמת חוות דעת ומעריכים עלות ותועלת, תהליך זה עשוי לארוך זמן. כדי להבין את הקשר חשיבות החשיפה בתהליך מסע הלקוח, כדאי שתכירו את שלבי המסע בעולם הדיגיטלי של החתונות.
השלבים במסע הלקוח:
שלב 1 - חשיפה/מודעות
לאחר האירוסין הזוג מתחיל לחפש מידע ברשת, לקבל המלצות מחברים וכו'. זהו השלב בו יש לתפוס את תשומת ליבו ולהביא לידיעתו שהמותג/השירות קיים. כאן החשיפה באה לידי ביטוי: כדי להתחיל את מסע הלקוח, על הצרכן להיפגש עם המותג בעולם הדיגיטלי. כאשר עסק נחשף ברשת בדרכים שונות לקהל רלוונטי, דהיינו מאורסים טריים, כנראה שהוא יצליח לחדור למודעות של הלקוחות הפוטנציאלים שלו.
איפה הלקוח פוגש אותנו? אינטראקציה דרך טכנולוגיה רב ערוצית: חיפוש בגוגל, פלטפורמות שונות בתחום החתונות שפונות לקהל היעד הרלוונטי כמו mitformit, בלוגים, פייסבוק, קמפיין ממומן, פלטפורמה רלוונטית ועוד. הלקוח נמצא איתנו הרבה לפני שאנחנו איתו. ברוב המקרים החוויה שלו מתחילה ללא ידיעתנו. לכן, חשוב להבין שחשיפה לקהל רלוונטי ומדוייק היא החשיפה הנכונה. מציאת הקהל המדוייק אינה משימה פשוטה, לכן החשיפה במקומות הרלוונטים כמו בלוגים ייעודיים לחתונות היא האפקטיבית ביותר. בשלב זה, לאחר החשיפה הראשונית, לזוג נודע על המותג, המוצר או השירות, אך עדיין חסר לו מידע.
שלב 2 - גילוי עניין/הזדהות עם מותג
בשלב הראשון הבנו שהחשיפה קריטית לתחילת המסע של הצרכן אל עבר היותו לקוח. בשלב הזה הצרכן מחפש מידע על המותג ולכן המידע צריך להיות נגיש. הזוגות יתחילו לחפש מידע בדרך כלל בגוגל, ובפלטפורמות ייעודיות והם בוודאי יעזרו גם ברשתות חברתיות. הם יתחילו בחיפוש רחב, הם ישתמשו בביטויים כמו: גני אירועים במרכז, ספקים מומלצים לחתונה ועוד לכן יש חשיבות גם לחשיפה אורגנית בביטויים רחבים. המשמעות היא שיש חשיבות עצומה לתפעול השוטף של המותג ברשת בכלל וברשתות החברתיות בפרט, כאן תבוא לידי ביטוי הנראות שלכם ברשת. בדיוק בשלב זה בא לידי ביטוי גם החשיבות של מודעות Wedmarket באתר שלנו. מודעות אלו מסתובבות באתר וחושפות את נקודות החוזקה שלכם אל הזוגות שגולשים באתר.
שלב 3 - רצון/ גיבוש דעה
בשלב הזה, אחרי שנוצרה אצל הצרכן מודעות למותג, ולאחר שהוא גילה עניין כלשהו, הצרכן מגבש דעה האם להמשיך במסע או לא.
כדי שירצה להשאיר פרטים ולהמשיך לכיוון סגירת עסקה, הוא צריך לפגוש בעולם הדיגיטלי חוות דעת ומידע שיגרמו לו לגבש דעה חיובית. גיבוש הדעה הוא אמנם שלב באמצע התהליך, אך יש לו חשיבות עצומה ביחס לתהליך כולו.
אם הלקוחות הקודמים עברו מסע לקוח חיובי, הם ידאגו להשאיר חוות דעת חיוביות שיעזרו ללקוחות הבאים. לכן, יש חשיבות רבה בסיומו של כל תהליך (לאחר מתן השירות בפועל) להזמין את הלקוחות לשתף בחוות הדעת שלהם - כדי שאלה יסייעו ללקוח הפוטנציאלי הבא לרצות ליצור עמכם קשר.
חשוב לציין שאת חוות הדעת רצוי בדרך כלל לאסוף לא רק מפרופילים ברשתות החברתיות ומהאתר האישי, אלא גם מפלטפורמות חיצוניות המקנות אותנטיות ואמינות חזקה יותר לכל המלצה, כמו גם שהן נגישות בחיפוש אורגני בגוגל.
שלב 4 - מעורבות דיגיטלית/ פנייה
לקוח פוטנציאלי לרוב יפנה דרך ערוץ דיגיטלי כזה או אחר ויצפה לתגובה בזמן אמת. בשלב הזה, הזוג מכיר את המותג, קרא עליו ויש בידיו דעה כלשהי, כאן המקום להשאיר לו דרך נגישה לפנות ולקבל מענה: לשאול שאלה, להציע הצעת מחיר או כל דבר אחר. אנחנו רוצים שהוא יצור קשר. חשוב להיות זמינים ברשת, לא רק להיות קיימים.
בניגוד לאמונה הרווחת, חברות ועסקים אינם בהכרח צריכים לייצר לידים נוספים. הם צריכים להתמקד יותר בטיפוח לקוחות פוטנציאלים עם תוכן רלוונטי. למשל: לעזור ולסייע לזוגות באמצעות מענה לשאלות ולצרכים, לעלות ברשתות מודעות בעלות ערך לגולש, לשים תוכן מועיל באתר.
שלב 5 - רכישה
הגענו לקו הסיום. קיבלנו ליד, לקוח פוטנציאלי פנה אלינו בבקשה לקבל הצעת מחיר. סגרנו עסקה.
בשלב זה עיקר הדגש הוא על ההתנהלות שלנו כנותני שירות מול הלקוח - עלינו להיות נגישים וזמינים, שירותיים ואדיבים. לכבד את הלקוח שעומד מולנו, ולהשיב לשאלותיו בסבלנות. שיחה מקצועית ונעימה ונכונות להשיב לכל שאלה או בקשה (גם אם לא בחיוב) תסייע לסגירת העסקה.
לסיכום
מהבנת "מסע הלקוח" הדיגיטלי - שלב החשיפה, בהיותו השלב הראשון שיקבע האם הצרכן ימשיך או לא במסע, הוא חשוב ביותר. הצעה: השלב החשוב ביותר במסע הלקוח הדיגיטלי הוא שלב החשיפה אשר קובע האם הלקוח ימשיך במסע או לא. החשיפה היא זו שמביאה את הלקוח הפוטנציאלי לפתח דלתנו ומכניסה אותו למסע למידה והיכרות.
עם זאת, חשוב להבין שמרכז המסע חשוב לא פחות כדי לסגור עסקה. צריך להמשיך לייצר תוכן רלוונטי שיעניין את הלקוח הפוטנציאלי, לדאוג לנראות מעולה ברשת, להיות זמין לשאלות ולתת מענה לצרכים, ובעיקר להיות נוכח ברשת בזמן הקצר שיש ללקוח להחליט.
איך נייצר נראות מעולה ברשת? אילו נכסים דיגיטליים קיימים ובאילו מהם כדאי לנו להשקיע , כדי לייצר עבור הלקוח מסע שיגמר בסגירת עסקה?