כל מי שפעיל בקהילת הפייסבוק שלנו, מתחתנים למען מתחתנים - הקהילה, יודע שהשיח שם גולש לא פעם למקומות מרתקים בין ספקים לזוגות מתחתנים. השיח הזה חשוב כל כך מפני שהוא עוזר לספקים לדייק יותר ויותר את השירות שלהם, ולא פעם גם עוזר לזוגות להבין את הצד של הספק.
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
המשפטים שלזוגות שלכם נמאס לשמוע
15
15
מהירות:
החודש עלה פוסט שהצליח לעורר הרבה חברים בקהילת המתחתנים שלנו והוא דיבר על סוגי התבטאות של ספקים שנתפסים כהתנשאות וגורמים לזוגות להתרחק מאותם ספקים. ריכזנו את ההיילייטס כדי שתוכלו להיכנס לראש של המתחתנים ובמידת הצורך לשנות מעט את הגישה, רק טוב זה יכול לעשות :) לכולם.
"אני בתחום החתונות הרבה זמן, כדאי לכם להקשיב לי"
כך התחיל ד', צלם חתונות, שיחה עם זוג מתחתן בדגש על הניסיון המקצועי שלו. ניסיון הוא דבר חשוב מאוד בתחום החתונות אבל יש זוגות שנרתעים מעודף ביטחון לפעמים… הניסיון אמור להות יתרון כחלק מהשיחה בדגשים מקצועים ומרשימים, אך חשוב לזכור כי לעיתים עודף ביטחון יכול לשדר בדיוק את ההפך - חוסר ביטחון או "אדון יודע כל" ולהרתיע את הזוג שרק החל לתכנן את החתונה שלו.
אנו ממליצים להבליט את הוותק שלכם בדרך נעימה שמרימה לכם, כמו "יכולים לשאול זוגות נוספים או לפנות להמלצות שכתבו עלינו באתר" עוד אופציה היא לציין שיש לכם ניסיון ולאפשר לזוגות לשאול את כל השאלות שירצו כדי שיוכלו להרגיש בנוח.
"ביזבזת לי את הזמן!"
ר' היא כלה ששיתפה אותנו בקהילה על חוויה לא נעימה עם מעצבת שמלות כלה. הפגישה שהחלה בנעימים ובשירותיות מאוד גבוהה נסתיימה בטונים צורמים אחרי שהכלה הודיעה למעצבת כי אין בכוונתה לרכוש שמלת כלה אצלה כי זה לא עומד בתקציב. "ביזבזת לי את הזמן!"
בואו נודה באמת, אף אחד מאיתנו לא היה רוצה לקבל תגובה מהסוג הזה - לא משנה באיזה קשר ומול מי אתם נמצאים. גם אם זה מה שאתם חושבים, זאת לא הגישה הנכונה. זוגות היום משתפים וכותבים על כל החוויה שלהם ברשת והמידע חשוף מתמיד. אם נתקלתם בכלה שגזלה מכם זמן רב אין צורך לחנך אותה, אלא לאחל לה כל טוב בהמשך ולהבין שבשורה התחתונה היא לקוחה פוטנציאלית ואולי גם הייתה חוזרת אילולא אמירות מסוג זה.
"בזבזת לי את הזמן"
"כולה 1000 ש"ח! זה לא מה שיהרוג אתכם…"
נ' ו-ד', זוג מהצפון, פנו לדי ג'יי מוכר בתחום החתונות וכשהגיעו לדבר על כסף הרגישו שהוא מזלזל בהם. בין המשפטים שנאמרו בשיחה היו "כולה אלף שקל! זה לא מה שיהרוג אתכם.."
דין פרוטה כדין מאה. האלף שקלים האלה בעבור הזוג הם בדיוק אותם אלף שקלים שהדי ג'יי התעקש עליהם - משמע כי הם בעלי משמעות זהה לשני הצדדים. כמו כן, חשוב לצאת מנקודת הנחה שעומד לפניכם זוג בתחילת דרכו שכל שקל נספר וחשוב לו, משפט כזה עלול לגרום לזוג להרגיש לא בנוח וזה לא מה שאתם רוצים לשדר. אז אם יש פער במחיר ואתם לא יכולים לגשר עליו, פשוט תאמרו את האמת ותנו לזוג לעשות את הבחירה שלו.
"תסגרו איתי עכשיו כי עוד מישהו רוצה את התאריך הזה"
יותר מדי סיפורים בנוסח הזה הגיעו אלינו לקהילה הסגורה, קהילה שבה זוגות מתחתנים פותחים את הכל. "תסגרו איתי עכשיו כי עוד מישהו רוצה את התאריך הזה" יכול להיות שהמשפט מבוסס על מקרה אמיתי, ויכול להיות שזה גם מכבש לחצים לא לגיטימי - אל תעשה לחבריך מה ששנוא עליך. חשוב שתזכרו, מדובר בהפקה מורכבת שמרבית הזוגות מגיעים אליה ללא ידע מקדים ונדרשים להשקיע כסף ומאמצים נוספים כדי להרגיש שבחרו נכון. תגרמו להם לבחור בכם כי אתם תהיו התשובה הכי טובה לשאלות שלהם, כי תהיו הפתרון הכי טוב לכל בעיה שהם יציגו. אל תהיו הספק שסגרו איתו כי הזוג היה לחוץ ואתם ניצלתם את זה..
ואם באמת המשפט מבוסס על מקרה אמיתי, חשוב לנסח הודעה נעימה ולא לשלוח אותה מספר רב של פעמים, זה רק מוציא אתכם לא טוב… מה שצריך לקרות קורה תמיד והלחץ יכול רק לשבש ולמנוע מהעסקה להיסגר.
"לא יפה להתקמצן עליהם ככה..."
"לא האמנתי שהוא אומר לי את זה. מי א-ת-ה שתכנס לי לחשבון הבנק ותגיד לי שאני קמצנית על החתונה שלי? יש לך מושג כמה כסף אני משקיעה באירוע הזה? כסף שאין לי!" כך כתבה ש', כלה מהממת ששיתפה בפתיחות מלאה על הסיטואציה המביכה שחוותה מול בעלים של גן אירועים שאמר לה "לא יפה להתקמצן עליהם ככה..."
אל תשכחו שאתם לא הזוג שעומד להתחתן, הסטנדרטים וסדרי העדיפויות שלכם שונים. יש זוגות שרואים בעין אחרת את הדברים והתפקיד שלכם הוא לגרום להם להרגיש נוח עם הבחירה שלהם ולא להקטין אותם. אם אתם רוצים לגרום להם לשדרג את החבילה שלקחו לצורך העניין, תסבירו להם איפה נמצא הערך וזה כבר נשמע אחרת לגמרי.
כולה אלף שקל לא יהרוג אתכם, לא יפה להתקמצן - BIG NO NO
אז לפני שאתם מגיבים קחו רגע לעצמכם ונסחו טוב את התשובות והמשפטים שלכם, השתדלו לבוא ממקום של נתינה וערך ואל תשפטו אף אחד בדרך, בדיוק כמו שלא הייתם רוצים שישפטו אתכם.