מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

סליחה על השאלה: השאלות הכי בוערות שזוגות חוששים לשאול

האם אי פעם תהיתם מהן השאלות שמטרידות זוגות, אך הם חוששים לשאול? האם הייתה לכם שאלה כזו בראש, אבל לא ידעתם למי לפנות כדי לקבל מענה? בכתבה זו, נחשוף את השאלות הכי בוערות שמעסיקות זוגות רבים וכמובן- את התשובות.

הפקה וניהול אירועים | זמן קריאה: 9 דקות
1.5K
יום כיפור הוא זמן של חשבון נפש, סליחה והתבוננות פנימית. ברוח זו, החלטנו להעלות על הכתב את השאלות שמטרידות זוגות רבים אך הם חוששים לשאול. בין אם מדובר על שאלות שנובעות מחוסר ידע, התלבטויות או עניינים כלכליים, השאלות הללו יכולות להיות קשות ומביכות, אך הן חיוניות לתכנון נכון של האירוע שלכם. בואו נצלול יחד לעומק ונגלה את השאלות הכי בוערות שזוגות חוששים לשאול.

איך בוחרים שיער ואיפור שמתאימים לך? 

מאפרת ומעצבת השיער, רעות הופס: "זו היא בחירה לא קלה. את צריכה קודם כל להבין את הסגנון שאת אוהבת ומתחברת אליו, להסתכל על עבודות ולדבר עם הספק/ית שהרגשת חיבור אליו/ה ולעבודה שלו/ה. חשוב מאוד בעיניי, במיוחד בעידן של היום שבו מרטשים עבודות באינסטגרם, לראות עבודות ללא ריטוש ולעשות פגישת ניסיון".

איך שומרים על תקציב בחתונות קטנות?

מנהל ומפיק האירועים, עידו סגרון: "זה נכון שבחתונות קטנות קשה יותר לשמור על התקציב מחתונות גדולות, שם המשחק הוא ברזרבות. ברגע שישנו מנהל אירוע שיודע כמה לפתוח את האולם, לצמצם את האורחים ולהגיע למצב של מינימום- כאן נוצר הרווח של זוגות באירועים קטנים".

איך בוחרים אקססוריז לשמלת הכלה, כשהשמלה עוד אצל המעצבת?

מעצבת שמלות הכלה, לימור בן יוסף: "אחד הדברים החשובים ביותר מלכתחילה בפגישת הייעוץ הוא בניית טוטאל לוק כללי, שכולל גם את השמלה הראשונה, גם את השנייה וגם את האקססוריז- ולדאוג שהכול יתכתב יחד. ב'חזרה הגנרלית' שמתקיימת בסטודיו כשבוע לפני החתונה, כשכבר כל השמלות וההינומה והכל מוכן, מביאים את התכשיטים והנעליים והכלה יכולה לראות את עצמה ממש כמו שתיראה ביום החתונה. בחירת אקססוריז הוא דבר שמתוכנן וידוע מראש ולא מהרגע להרגע".

"אחד הדברים החשובים ביותר מלכתחילה בפגישת הייעוץ הוא בניית טוטאל לוק כללי- ולדאוג שהכול יתכתב יחד" | תמונה: לימור בן יוסף- שמלות כלה

כמה אופציות כדאי לבדוק מכל ספק- כמה אולמות, כמה ספקים מכל תחום?

מנהל ומפיק האירועים, עידו סגרון: "כשמגיעים לבחור אולם, כדאי להתמקד קודם כל באזור הרצוי ואחר כך לסנן על פי התקציב שלכם. אני ממליץ, גם בגזרת האולמות וגם שאר הספקים, לא לפגוש יותר מ3-4 בכל תחום, זה מספיק כדי לבדוק את השוק ומספיק כדי לא להתבלבל יותר מדי בזמן ההחלטה".

איך בונים לוח זמנים ליום החתונה?

מנהל ומפיק האירועים, עידו סגרון: "לו"ז החתונה נקבע לפי הרצונות של הזוג ביחס לאירוע. למשל, לו"ז של חתונה הפוכה יהיה שונה מהלו"ז הסטנדרטי ולו"ז ביום שישי יהיה שונה מיום חול. כל זוג בונה את לוח הזמנים של יום החתונה לצד הספקים שלו ולפי הרצונות שלו באותו היום".

הסביבה 'דוחפת את האף' בהחלטות לחתונה! איך מתמודדים ואיפה שמים את הגבול בין המלצה לעזרה?

מעצבת שמלות הכלה, לימור בן יוסף: "לפני הכול, חשוב לבחור את האנשים הנכונים שאנחנו מקשיבים להם ומשתפים אותם בענייני החתונה. אנחנו בסטודיו למשל, שמות דגש על להגיע למדידה עם אנשים שאת סומכת עליהם ומעבר לזה, לא להתייחס לאף אחד. ריבוי דעות זה  גם ריבוי כאב ראש, צריך להגיע לתכנון האירוע שלך עם ביטחון ומוכנים, עם ביטחון".

הרב יהודה מחפוד: "היום הרבה מהזוגות רוצים לנהל את הכל בצורה עצמאית וזה בסדר, אבל חשוב שיזכרו שהשמחה שלהם היא גם השמחה של ההורים שלהם ושל עוד רבים. חשוב לזכור כזוג שעוד 20-30 שנה הם ימצאו את עצמם באותה סיטואציה עם הילדים שלהם וירצו גם כן לקחת חלק ולסייע ולא להגיע כאורחים מן המניין. לפעמים לא באמת צריך את העזרה מהסביבה ובמיוחד מההורים, אבל הם מרגישים מנותקים ורוצים להרגיש בעשייה, לכן ניתן לערב אותם ולהתייעץ איתם, גם אם בסוף ההחלטה מתקבלת בשונה מהעצה שלהם. אם תבחרו לתת לאנשים היקרים שלכם להיות שותפים, הדרך תתנהל בצורה נעימה, לא משנה מה סגרתם בסוף".

איך מנהלים רשימת מוזמנים, מבלי להעליב אף אחד ואיפה הגבול בין הרצון של הזוג לרצון לא לפגוע?

מנהל ומפיק האירועים, עידו סגרון: "קודם כל, מכניסים את כל האורחים, כולל אלו שמתלבטים לגביהם, לרשימת Excel. לאחר מכן, מתחילים לצמצם אם רוצים, בדרך כלל החל מהמעגל השלישי, כלומר חברים של ההורים או האחים ואנשים שלא מחוברים אל הזוג ישירות. זו משימה שדורשת סבלנות והשקעה". 

האם עדיף צוות צילום שמגיע כחבילה ביחד, או לבחור בנפרד צלם סטילס וצלם ווידאו?

הצלמים 'בזום שלך- צילום אומנותי': "עדיף צוות שמגיע יחד מאותה חברה. כשמפרידים כל ספק בנפרד, הוא רוצה להראות את היכולות שלו לזוג ולפעמים נכנס מעט אגו בין שני הספקים, אז ברמת הכימיה והתחושה זה לא יעבוד דומה כי כל אחד ימשוך לכיוון שלו. כשלוקחים צוות, ההרמוניה משותפת והם כבר עבדו יחד והכל זורם בצורה נפלאה. לרוב זה גם חוסך כסף כשמזמינים הכול יחד".

"כשמפרידים כל ספק בנפרד, לפעמים נכנס מעט אגו בין שני הספקים". | תמונה: בזום שלך צילום אומנותי

מה עדיף- אלכוהול מהאולם או מבחוץ?

'דרים טים', שירותי בר לאירועים: "זו שאלה שיש לה כמה תשובות וזה מאוד תלוי במספר גורמים. צריך לבדוק מה המחיר שהאולם מציע עבור שירותי הבר ומה הרמה שמוצעת. אם המחיר זול אבל הרמה נמוכה, שזה דבר שקורה הרבה, עדיף להביא אלכוהול מבחוץ או חברת בר חיצונית. בנוסף, שווה לבדוק כמה אלכוהול באמת נחוץ בחתונה מבחינת הקהל ומה המקום מציע בהתאם".

מה עדיף- מגנטים או עמדת צילום?

הצלמים 'בזום שלך- צילום אומנותי': "ללא ספק מגנטים, חד וחלק. עמדות צילום לא זזות וברגעים המיוחדים אי אפשר להביא את העמדה. בנוסף, העמדה גונבת פוקוס מהרחבה, האורחים במקום לרקוד עומדים בתור לעמדת הצילום, לכן עדיף מגנטים".

מי מביא את הכתובה והכוס לשבירה, ומה צריך לעשות מול הרבנות ביום שאחריי?

הרב יהודה מחפוד: "בעיקרון, כל זוג אוסף את הכתובה מהרבנות המקומית לאחר אישור עקרוני ומביא אותה לאולם. גם את הכוס לשבירה, מביא הזוג. בפועל, אולמות רבים מספקים כוס לשבירה וגם אני, כעורך הטקס, מביא איתי תמיד כוס רזרבה. מבחינת הכתובה והיום שאחריי, אני מציע לזוגות סוג של שירות VIP בו אני מתעסק עבורם בכל הבירוקרטיה, גם לפני וגם אחרי החופה. אם זוג בוחר לעשות הכול לבד, ביום שאחריי הוא צריך לגשת לרבנות עם העתק כתובה, טופס חתום על קיום חופה תקינה (רשיון חופה) ואישור טבילה- ואז מנפיקים להם תעודת נישואין".

"כעורך הטקס, אני מביא איתי תמיד כוס רזרבה. מבחינת הכתובה והיום שאחריי, אני מציע לזוגות סוג של שירות VIP בו אני מתעסק עבורם בכל הבירוקרטיה, גם לפני וגם אחרי החופה". | תמונה: הרב יהודה מחפוד

קוד לבוש לאורחים- איך עושים את זה נכון?

מעצבת שמלות הכלה, לימור בן יוסף: "קוד לבוש זה לצאת מהקופסא וזה תמיד מגניב. אלו הדברים שנחקקים לאורחים בזיכרון ומניסיון אישי- גם מצטלמים ומתכתבים ממש יפה עם נושא החתונה. כדי שזה ייעשה בצורה נכונה, צריך להנגיש את זה לקהל האורחים בצורה קלילה- לכתוב את הDress code בהזמנה, לספר על זה לאורחים בשיחות מקדימות ואם זה רלוונטי, גם לדבר על זה בהכנה לחתונה ברשתות החברתיות. הכי חשוב: לבוא לזה עם ביטחון מלא ולעוף על זה, או לא לעשות בכלל".

מה ההבדל בין חתונה אזרחית לדתית? מה נדרש? מה זה אומר בפועל?

הרב יהודה מחפוד: "במדינת ישראל, לחתונה אזרחית אין ייפוי כוח הלכתי וחוקתי ולכן זוג שבוחר להתחתן בטקס אזרחי, צריך לבצע רישום עצמאי מול משרד הפנים כדי להיחשב כזוג מוכר בעיניי המדינה, ולהיות זכאי להטבות כמו מחיר למשתכן, הטבות משכנתא וכו'. מבחינה הלכתית ודתית זוג שנישא בנישואים אזרחיים הוא איננו בעל תוקף חוקי, ויהודים יכולים להינשא רק עפ"י דת משה וישראל".

אז מה כדאי? חתונת חורף/קיץ/שקיעה/שישי? מה היתרונות?

מאפרת ומעצבת השיער, רעות הופס: "בחתונת חורף אין לחות שפוגעת לנו בשיער ואין הזעה שפוגעת באיפור. בחתונת קיץ ניתן ליהנות מכל שמלה חשופה ויצירתית וגם ליהנות מצילומי חוץ מטורפים. בחתונת צהריים יש צילומים עם תאורת יום מושלמת ובחתונת שקיעה יש רומנטיות קסומה שאין בחתונה אחרת".

מנהל ומפיק האירועים, עידו סגרון:
 "בחתונות חורף המחיר יותר נגיש מבחינת כל הספקים. בחתונת קיץ זו ה'עונה' ויש אווירה אחרת, גם בחתונת שישי צהריים היתרון הוא באווירה. בחתונת שקיעה, בדרך כלל אלו החתונות עם האורחים המצומצמים והקרובים, עם החופות המרגשות ביותר".

דיג'יי שימי גרין- Mayo music: "בחורף יש אווירה נעימה ואינטימית, לעומת זאת בקיץ ובחתונות צהריים הכול יותר קליל ו'מוכן' לחגיגה. מבחינתנו, היתרון הגדול של חתונת צהריים זה היכולת לעשות אפטר פארטי!".

"בחורף יש אווירה נעימה ואינטימית, לעומת זאת בקיץ ובחתונות צהריים הכול יותר קליל ו'מוכן' לחגיגה". | תמונה: Mayo music By Dj Shimi Green
הצלמים 'בזום שלך- צילום אומנותי': "מבחינתנו כצלמים, בחורף נוח מאוד לצלם ויש תאורה מאוד נוחה ויפה, וגם אפשר להתחיל מוקדם יותר ובנוסף, יש יותר מקומות ירוקים לצילום. בקיץ יש יותר אפשרויות מבחינת לוקיישנים ומזג האוויר נוח יותר לצילומים. בחתונת צהריים כל האווירה והקונספט המסיבתי הופכים את התמונות לוייב אחר, עם אור טבעי ולא מתועש. בחתונות שקיעה יוצאות התמונות הקסומות והיפות ביותר, צבעי השקיעה שמתחברים לחופה יוצרים תפאורה מטורפת".

'דרים טים', שירותי בר לאירועים:
 "חתונת קיץ זו חתונה יותר תוססת, מבחינת שתייה יש הרבה קוקטיילים ויינות לבנים וצריך יותר קרח. גם חתונות צהריים ושקיעה נכנסות לאותה הקטגוריה כמו חתונות קיץ. חתונות חורף יכולות להיות מיוחדות מאוד, כשעושים אותם במקומות סגורים ומגניבים ומתאימים את הכל לאווירת החורף, גם מבחינת השתייה".

הרב יהודה מחפוד:
 "לי אישית יש חולשה לחתונות בשקיעה ומאוד משמח אותי שזוג מזמין אותי לחתונה כזו. חופת שקיעה מהווה אתגר הלכתי, מכיוון שזה סופו ותחילתו של יום חדש וצריך להחליט אם מקיימים אותה לפני ואחרי. אני חושב שאת האתגרים ההלכתיים צריך להשאיר לשיקולו של הרב, כל זוג יבחר מה הוא חולם לעשות בחופה שלו ואני אמצא לזה פתרון. מבחינת חורף- קיץ, אני חושב שיש יתרון לחתונת חורף, בה לאנשים נעים ולא חם ובנוסף, אין הרבה יציאות בחורף כמו בקיץ ולכן אנשים מגיעים שמחים לפגוש אנשים, והאירוע משמח את הלב והגוף ומשרה אווירת אהבה ואחווה".

מעצבת שמלות הכלה, לימור בן יוסף: "לכל אחד מהסוגים יש יתרונות: חתונות קיץ מתאימות לכלות שחולמות על חתונות בוהו ועל אווירה קלילה יותר, אותו הדבר גם חתונות שישי- בהן יש סטייל, כלות עם סטייל. היתרון של חתונת חורף זו העובדה שיש מלא אופציות ללוקים והחתונה מתחילה מוקדם ויכולה להימשך זמן רב והיתרון של חתונת שקיעה אלו הצילומים והאווירה היפייפיה".

"חתונת קיץ זו חתונה יותר תוססת, מבחינת שתייה יש הרבה קוקטיילים ויינות לבנים". | תמונה: DREAM TEAM BAR
בסופו של דבר, השאלות הקשות הן אלו שמובילות לצמיחה ולהבנה עמוקה יותר בין בני הזוג לספקים המלווים אותם ביום המאושר. זכרו, תקשורת פתוחה וכנה היא המפתח למערכת יחסים חזקה ובריאה- גם ביניכם לבין בן או בת הזוג שלכם וגם ביניכם לבין הספקים שלכם ביום חתונתכם! אז אל תפחדו לשאול, כי רק כך תוכלו למצוא את התשובות שאתם מחפשים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם:

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

15
0
הצעות נוספות לקריאה
logo
Seatup- החברה לניהול אירועים
הפקה וניהול אירועים
Seatup- החברה לניהול אירועים
נותנים לכם את השקט הנפשי להנות
נותנים לכם את השקט הנפשי להנות
44.0K
עוד פרטים
הוספת חוות דעת
הקישור
הועתק