"אם אתה לא שם, אתה לא קיים". כך נאמר על עסקים שאינם נמצאים במרחב הדיגיטלי. מהו נכס דיגיטלי? מה ההבדל בין נכס דיגיטלי לכרטיס ביקור דיגיטלי? ולמה זה כל כך חשוב לקידום העסק? הכל בכתבה הבאה.
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
נכס דיגיטלי: מה זה ולמה זה חשוב?
15
15
מהירות:
פעם, שהעולם עוד היה אנלוגי ובו התקשורת היתה אישית יותר, השיווק המקובל היה "מפה לאוזן". נעזרנו במשפחה ומכרים, כדי למצוא שירותים ומוצרים טובים. אבל הימים ההם, עברו מזמן מן העולם. כנראה שכמו רוב הצרכנים, נחפש מידע על מוצרים ושירותים בגוגל, או אולי נשאל בפייסבוק.
"אם אתה לא שם, אתה לא קיים". כך נאמר על עסקים שאינם נמצאים במרחב הדיגיטלי. אם הצרכנים מחפשים מוצרים ושירותים און ליין, הרי שכל עסק צריך להיות שם כדי שימצאו אותו. ככל הנוכחות הדיגיטלית שלנו טובה יותר, יש יותר סיכוי שימצאו אותנו.
אז מה זה בעצם "נכס דיגיטלי" ?
אחרי שהבנו מהי משמעות החשיפה בכתבה הקודמת, הגיע הזמן להבין מהו נכס דיגיטלי. נכס דיגיטלי הוא נכס וירטואלי שנמצא ברשת האינטרנט, אליו הגולשים נחשפים. כל אתר, דף או חנות אינטרנטית (כמו ה - Wedmarket למשל) בעל כניסה של רבה של גולשים וצופים המשמש לנו פלטפורמה לפרסום.
בנכס צריך להיות כל המידע הרלוונטי על העסק שיעזור לכם לשווק את המוצר או השירות שלכם. חשוב שיופיע בו מידע בסיסי ופרטי התקשרות כמו טלפון, מייל וכדומה.
הפרופיל העסקי שלכם ב - mitformit מהווה נכס דיגיטלי חזק שכן הוא מאגד בתוכו לא רק את פרטי ההתקשרות, תמונות וסרטונים אלא גם את חוות הדעת עליכם שהוא בעצם הקניין הרוחני שיחודי רק לכם. חוות דעת מחזקות את הנכס הדיגיטלי (בתנועה, בנראות וכו') נכסים דיגיטליים נוספים: אתר אינטרנט או דף נחיתה, דף עסקי ברשתות החברתיות (פייסבוק/ פינטרסט/ אינסטגרם למשל) וכדומה.
פלטפורמה שמבוססת על חוות דעת אותנטיות מהווה זירה מחבקת לנכס דיגיטלי לעסקים. פעילויות כמו בחירת הזוגות, עידוד זוגות לכתיבת חוות דעת ועידוד ספקים לשיתוף חוות הדעת מהוות פעולה שיווקית אורגנית שמייצרת תנועה לנכס ומרימה אותו.
כיום, אפשר לומר שתחום האינטרנט נחשב לאחד התחומים הרווחיים ביותר. אינטרנט הוא הדרך המהירה והזולה ביותר כדי להגיע לקהל הלקוחות הפוטנציאלי. לכן כדי לקדם ולשווק את העסק, חשוב שיהיו לכם נכסים דיגיטליים.
מה ההבדל בין נכס לכרטיס ביקור דיגטלי?
בטח שמעתם את המושג הזה "כרטיס ביקור דיגיטלי" זהו כלי שעוזר לבעלי עסקים להסביר על השירותים שלהם. הוא בא להחליף את הכרטיס ביקור המודפס שאנחנו רגילים אליו. ניתן לשלוח אותו בוואטסאפ, כמו הפרופיל העסקי שלכם והוא דומה מאוד בנראותו ובמשמעותו ל"נכס דיגיטלי". ההבדל הוא בחשיפה. כרטיס ביקור נוכל לשלוח לכל מי שהגיע אלינו או פגש בנו והתעניין בשירות. נכס, נמצא ברשת. הושקע בו זמן וכסף כדי שהוא יגיע לקהל היעד הממוקד (זוגות מאורסים), בעזרת מילות חיפוש, מודעות ופרסום רלוונטי. הלקוחות יגיעו אליכם בזכותו.
היתרון הגדול בנכס דיגיטלי ברור. אבל באיזה נכס דיגיטלי כדאי להשקיע זמן וכסף? אם יש לכם זמן וידע אתם יכולים להקים לכם נכס משלכם. עלות הקמה עצמאית נעה בין 0-20,000 שח. אבל אם לא תשקיעו בקידום אורגני, מילות חיפוש, תוכן וכדומה, האתר לא יהווה נכס, אלא ישמש ככרטיס ביקור. המשמעות של כך הוא שהוא לא יניב עבורכם תשואה. מערכת הפרופיל העסקי של mitformit בנויה כך שהזוגות הם אלו שמייצרים את התוכן ומקדמים את הפרופיל בתוצאות החיפוש בגוגל ועוד.
חלופה לנכס עצמאי (כגון אתר) היא לתחזק דף בפלטפורמה אחרת שתהווה נכס דיגיטלי. התפעול דורש מכם גם כן לייצר תוכן על בסיס קבוע כדי להגיע לחשיפה מקסימלית. אם אין לכם את הזמן והידע להשקיע בנכס עצמאי, יש יתרון להקמת פרופיל עסקי באתר mitformit. הפרופיל העסקי משמש גם ככרטיס ביקור וגם כנכס דיגיטלי בעל ערך מתוחזק ומופעל בכל הרוודים והנכסים הדיגיטליים. כמו כן, המערכת מעמידה לרשותכם מערכת ניהול וכלים רבים לתפעול ומינוף עצמאי בקלות.