כל נותני השירות

איך מכינים רשימת מוזמנים לחתונה?

אישורי הגעה וסידורי הושבה לחתונה
אתמול | זמן קריאה: 6 דקות

מכינים רשימת מוזמנים לחתונה? אנחנו איתכם. רגע לפני שאתם צוללים לתוך עולם של טבלאות אקסל ומחיקות כואבות, קחו נשימה עמוקה. לקחתם? יופי. הכנת רשימת המוזמנים לחתונה שלכם לא חייבת להיות משימה בלתי אפשרית. בעזרת כמה טיפים פרקטיים ומדויקים ומעט השראה, תוכלו לג'נגל את דרככם בבטחה בין הדודים הרחוקים (הבטחתם לאמא), לחבר'ה מהצבא והחברות מהפילאטיס. כאן נושמים עמוק ומתחילים.

רגע לפני שאתם בוחרים צבע למפיות ומזמינים דיג'יי שירים לכולם, בואו נדבר על הפיל הלבן שבחדר - רשימת המוזמנים. כן, כן, ניהול מוזמנים זה עסק מאתגר ואפילו מלחיץ. מצד אחד, אתם רוצים שכל מי שאתם אוהבים יהיה שם ביום הכי מאושר בחייכם. מצד שני, אתם לא בעניין של חתונה המונית מדי וכמובן, רוצים לשמור על מסגרת תקציב. אז איך משלבים ולא מפספסים? הנה 16 טיפים שיעזרו לכם להכין רשימת מוזמנים לפנתיאון וגם לשמור על השפיות:

כן, ברור שאתם רוצים את כל העולם ואחותו בחתונה שלכם, אבל בואו נודה בזה, זה לא תמיד אפשרי (אלא אם כן אתם מולטי סלבס). אז שבו עם בן/בת הזוג, התחילו לחלום בגדול, ואז נסו לצמצם בהתאם לתקציב ולמקום.


תמונה: מומנטוס | momentos


חתונת בוטיק אינטימית: אם אתם חולמים על אירוע קטן וחמים, כמו מפגש משפחתי מורחב, רשימת המוזמנים תהיה מצומצמת יותר. התמקדו במעגל הקרוב ביותר שלכם – משפחה וחברים קרובים.
מסיבת ענק: אם אתם רואים את עצמכם אומרים איי דו במסיבה ענקית, תצטרכו להרחיב את הרשימה. זה הזמן להוסיף את החברים מהעבודה, השכנים מהבניין ואפילו את המורה לספרות מהתיכון (אם היא הייתה ממש מגניבה).


לפני שאתם מזמינים את כוללללם, עצרו רגע וחשבו על התקציב שלכם. לכל מוזמן יש תג של עלות, אז חשוב להגדיר מראש כמה אנשים אתם יכולים להרשות לעצמכם להזמין.


תמונה: ברגש-רן שיינברגר צלם


בחרתם גן אירועים מהמם? מוש. עכשיו בדקו מה הקיבולת שלו. אין טעם להזמין 300 איש אם המקום יכול להכיל רק 200.


בואו נודה בזה, גם להורים שלכם יש דעה (ולפעמים גם רשימה משלהם). שבו איתם לשיחה פתוחה וכנה, נסו להבין את הציפיות שלהם, ותמצאו פשרה שמסתדרת טוב גם עבורם.


תמונה: ברגש-רן שיינברגר צלם


חלקו את רשימת המוזמנים שלכם לקטגוריות: משפחה קרובה, חברים טובים, קולגות, וכו'. זה יעזור לכם לסדר את המחשבות ולהחליט מי באמת חייב להיות שם. (ממליצים להעזר בכתבה: כך תצמצמו את רשימת המוזמנים שלכם, יש שם הרבה טיפים חשובים).


תמונה: אריאל אריכא


כן, אנחנו יודעים שזה מבאס, אבל אם התקציב שלכם מוגבל, אתם לא חייבים לתת לכל בן או בת זוג "פלוס אחד". תהיו ברורים וישירים לגבי העקרון הזה כבר מההתחלה. (המלצה חמה: קחו בחשבון שהפתעות ביום הגדול הן כמעט בלתי נמנעות- אורחים יכולים להבריז פתאום אבל… גם להגיע במפתיע).


ילדים יכולים להוסיף המון צבע ושמחה לחתונה, אבל הם גם דורשים התייחסות מיוחדת (ובדרך כלל גם תפריט ילדים). החליטו מראש אם אתם מזמינים ילדים וודאו שיש מספיק בייביסיטר זמינים.


אם אתם עדיין בקשר עם אקסים, החליטו מראש אם להזמין אותם או לא. זה יכול להיות קצת מביך, אבל לפעמים זה דווקא יכול להיות מעניין (:




אל תתפתו להכניס אנשים לרשימת ה"אולי". זה רק ייצור לכם כאב ראש בהמשך. אנחנו ממליצים בחום להיות החלטיים ולדבוק ברשימה שלכם.


זכרו: אם מישהו נעלב שלא הוזמן, זה לא אומר שום דבר עליכם. בסופו של דבר, אנחנו חייבים לבחור. המלצה שלנו? היו מנומסים אבל דבקו בהחלטה שלכם.


תמונה: מומנטוס


זה אולי נראה מוקדם מדי, אבל תכנון מקומות הישיבה מראש יעזור לכם להבין כמה אנשים אתם באמת יכולים להזמין.


זוכרים? בסופו של דבר, זו החתונה שלכם. וודאו שאתם מזמינים את האנשים שאתם באמת רוצים שיהיו שם, גם אם זה אומר לוותר על כמה אחרים. גם אם רגשות האשם צפים, ונאלצתם להזמין אורחים שממש לא רציתם, זה הזמן לערוך שיחה נעימה באווירה חיובית, ולהסביר את הויז'ן שלכם בלי להתנצל.


תמונה: אריאל אריכא


אל תתביישו לבקש אישורי הגעה, זה יעזור לכם לתכנן את הלוגיסטיקה של החתונה בצורה מדויקת יותר וגם, על הדרך לחסוך לכם עוד קצת כסף... 😉


גם עם התכנון הכי מדוקדק, תמיד יכולים להיות שינויים של הרגע האחרון. נסו לא להילחץ מזה יותר מדי ופשוט לזרום.


הטיפ האחרון שמבחינתו הוא פשוט MUST:
יש לא מעט כלים שיכולים לעזור לכם לנהל את רשימת המוזמנים שלכם, לשלוח הזמנות, ולעקוב אחרי ההיענות של האורחים. מחפשים אחד שעושה הכל? (חוץ מקפה, זה עליכם) זה הזמן להכיר הWedPlanner שלנו– החבר הכי טוב שלכם בתכנון החתונה. עם WedPlanner, תוכלו לנהל את רשימת המוזמנים שלכם בקלות, לעקוב אחרי ההיענות, לשלוח תזכורות, ואפילו ליצור סידורי הושבה

הכלי מאפשר לכם לעדכן פרטים כמו מספרי טלפון, מספר מבוגרים וילדים, ועוד, הכל במקום אחד מסודר ונוח. אז תנשמו עמוק, ו….תתחילו לתכנן.


תמונה: WedPlanner


אז תכלס, איך בוחרים מי נכנס לרשימה הנחשקת? הנה מספר קווים מנחים ברגע האמת של גיבוש הרשימה:

– משפחה קרובה: זה כמעט מובן מאליו שההורים, האחים, הסבים והדודים מדרגה ראשונה צריכים להיות בראש הרשימה. אלא אם קיימות נסיבות יוצאות דופן, בני המשפחה הגרעינית יהיו אורחי הכבוד שלכם.
 חברים קרובים: החברים הכי טובים שלכם, אלו שליוו אתכם לאורך השנים ושיתפו אתכם ברגעים משמעותיים – הם בגדר מאסט ביום הגדול.
– שותפים לדרך: עמיתים לעבודה שאתם קשורים אליהם, חברים ללימודים ואנשים שנמצאים במעגל החברתי והיומיומי שלכם.
– בני משפחה רחוקים: כאן יש מקום לשאול את עצמכם ולהפעיל שיקול דעת: האם אתם בקשר? האם הם הזמינו אתכם לאירועים משמעותיים? האם הם דמויות חשובות בחייכם? חשוב לבחון כל מקרה לגופו.
– חברים של ההורים: כמו שכתבנו למעלה, לפעמים ההורים רוצים להזמין חברים שלהם שאינם בהכרח קשורים אליכם. כדאי להגיע להסכמה עם ההורים על מספר סביר של מוזמנים "שלהם", תוך התחשבות הדדית.
– מכרים ובני זוג של האורחים: האם לאפשר לכל מוזמן להביא בן/בת זוג? ומה לגבי ילדים? שוב, קבעו כללים עקביים וברורים, והקפידו להיצמד אליהם כדי למנוע עלבונות או אי הבנות.
– אקסים ומערכות יחסים מורכבות: תלוי בכם. אם מדובר ביחסים שהפכו לידידות אמיצה, ושני הצדדים מרגישים בנוח, כדאי לשקול.
זכרו שבסופו של דבר, אתם צריכים ליצור את הרשימה שתשקף את מי שאתם רוצים באמת באירוע שלכם. קחו בחשבון את כל השיקולים שהזכרנו, אך אל תשכחו להקשיב גם לאינטואיציה ולרגש שלכם.


ולסיום, רק רצינו להזכיר
אל תשכחו ליהנות מהדרך. תכנון חתונה יכול להיות שלב מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות כיפי באופן מפתיע. אז נסו להנות מכל רגע, וזכרו שזאת רק ההתחלה של המסע המשותף שלכם 🙂


תמונה: מה עושים בחודש שלפני החתונה? חלק א'


החלטות לשנה החדשה: עשו ואל תעשו בתהליך תכנון החתונה שלכם
מתחתנים למען מתחתנים פותחים שנה

הרשימה המלאה: הטרנדים הלוהטים לחתונות תשפ"ה, מי ישאר איתנו ומי בדרך החוצה?

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו







עוד כתבות שיעניינו אותך
מתי לשלוח אישורי הגעה לחתונה?
אישורי הגעה וסידורי הושבה לחתונה
משחק הכיסאות: סידורי הושבה - איך עושים את זה?...
אישורי הגעה וסידורי הושבה לחתונה
מירב ודניאל, עדין לא ויתרו על חתונת החלומות שלהם...
אישורי הגעה וסידורי הושבה לחתונה
מה לעשות כשאורחים לא מודיעים אם הם מגיעים...
אישורי הגעה וסידורי הושבה לחתונה
המדריך לאישורי הגעה וחיסכון כספי
אישורי הגעה וסידורי הושבה לחתונה
בואו נדבר חתונה פרק 9: מוסיקה היא הדבר הכי חשוב בחתונה שלכם - DJ ...
תקליטנים / DJ
סליחה על השאלה: השאלות הכי בוערות שזוגות חוששים לשאול...
הפקה וניהול אירועים
החלטות לשנה החדשה: עשו ואל תעשו בתהליך תכנון החתונה שלכם...
הפקה וניהול אירועים
הרשימה המלאה: הטרנדים הלוהטים לחתונות תשפ"ה, מי ישאר איתנו ומי בד...
הפקה וניהול אירועים
"שיפה ושונה תהא השנה": סיכום שנה בקהילה...
הפקה וניהול אירועים
מתחתנים למען מתחתנים פותחים שנה
הפקה וניהול אירועים
סיוע לזוגות הצפון המחפשים מקום חלופי לחתונה בעקבות ההסלמה...
הפקה וניהול אירועים



שאלות ותשובות | תקנון | צור קשר | לעסקים
כל הזכויות שמורות © ואיו ריויוס בע"מ