כל נותני השירות

האנשים שלצידכם: המלווים והמלוות ביום החתונה

הפקה וניהול אירועים
לפני 4 חודשים | זמן קריאה: 8 דקות

התארסתם, בחרתם אולם ותאריך ואתם מצפים ליום הגדול, אבל האם כבר בחרתם מי מהמשפחה או מהחברים יזכה להיות לצדכם לאורך כל שעות היום, להחזיק לכם את היד, להרגיע, לחבק ולדאוג להגיש לכם כוס מים ברחבת הריקודים? בואו נדבר על תפקידם של המלווים והמלוות ביום החתונה.

לצד כל כלה וחתן, נמצאים החברים, המלוות והמלווים- שדואגים להיות שם לאורך כל הדרך. הם מתכננים את מסיבת הרווקות והרווקים, מייעצים בכל נושא וגם בדיוק כשמם, מלווים אתכם במהלך היום הגדול. 
אז מה הוא באמת המקום של המלווים והמלוות ביום החתונה?


כל כלה פוטנציאלית יודעת, שאי אפשר ללכת לבחור את שמלת הכלה לבד. לא משנה כמה את אדם עצמאי, חייב את האדם הזה לצידך שיביע את דעתו ויעזור לך להתמקד בעולם של כל כך הרבה אפשרויות. ישנן כלות שיבחרו להגיע עם אמא, אחות או בת דודה- אך יש גם כלות רבות שיבחרו להגיע עם המלווה שלהן, 
עם החברה הכי טובה, שתייעץ להן בכנות ואותנטיות בלתי מתפשרת.

מעצבת שמלות הכלה אלכסנדרה, נותנת לנו את הדגשים החשובים בבחירת חברה שתלווה אתכן במדידות ובכל התהליך: "המלווה חייבת להיות חברה מאוד טובה, שמכירה את האופי של הכלה ואת הצרכים שלה. היא אחת כזו שתדע להגיד לדוגמא שנצנצים זה ממש לא את ומרגיש מעט כמו תחפושת ואילו בוהו שיק מתאים לך במדויק. מלווה טובה תדע לכוון ולמקד את הכלה כמו שצריך, כי הרבה אופציות עלולות לבלבל ולהפוך את התהליך להרבה פחות מרגש ונעים.
בנוסף, יש כלות רבות שמגיעות עם אמא שלהן לקבלת אישור סופי, כי הן חושבות וכנראה יודעות שחוץ מהחברה הכי טובה, אמא היא האדם שיגיד לך את כל האמת בפנים".


"מלווה טובה תדע לכוון ולמקד את הכלה כמו שצריך".
תמונה: Alexandra - שמלות כלה


לגבי המלווה של החתן, בשלב בחירת החליפה, הוא לא תמיד יהיה שם- אך בחלק מהמקרים כן יבחר להתלבש באותו המקום, על מנת ליצור תיאום עם החתן לשלב הצילומים והאירוע. 
סאלינה חליפות חתן מסבירים: "גברים לא תמיד מגיעים עם המלווה לבחירת החליפה, אלא עם הכלה או עם אמא, אחות או אפילו המלווה של הכלה. בדרך כלל, בפעם הראשונה הוא יגיע עם הנשים שציינו ובפעם הבאה, הוא יגיע עם המלווים שלו כדי לדאוג שהם מתלבשים לפי הרצון שלו והנוחות שלהם.
אנחנו תמיד בעד שהחתן יבחר ראשון, על מנת לתת לו את הבחירה ממגוון הצבעים הרחב שקיים מבלי שאחד המלווים 'יתפוס' לו את הצבע בטעות ועל מנת שלאחר הבחירה של החתן, המלווים יוכלו להסתנכרן איתו. אנחנו מקפידים לבחור יחד עם המלווים חליפה שמתאימה לאופי האירוע, קלאסי או קליל יותר.
חשוב שכל הלוקים ישלבו וגם שהפריטים, כמו המכנס האלגנטי והחולצה המכופתרת, יוכלו לשמש אותם גם אחרי החתונה".


"נמליץ לחתן לבחור ראשון חליפה, על מנת שאחד המלווים לא 'יתפוס' לו את הצבע בטעות".
תמונה: סאלינה חליפות חתן - SALINA


לאחר שבחרת את המקום המושלם להתארגן בו, חשוב לשים לב מי המלוות והמלווים שיהיו לצדכם לאורך כל היום ואולי אפילו הלילה שקודם לחתונה. בכל מקום התארגנות תפגשו תנאי אירוח שונים, אז שימו לב למספר המלווים שניתן לבחור וגם כמובן- ליכולת שלהם להכיל את המתח וההתרגשות שלכם יום לפני האירוע הגדול.

במקום ההתארגנות Lali, לאחר שנים של אירוח כלות, חתנים, מלוות ומלווים, נותנים לנו כמה טיפים מועילים: "אצלנו ב-Lali, החבילה כוללת גם לינה לילה לפני האירוע, יחד עם 3 מלוות. אנו מציעים לבחור עד 3 מלוות ולצמצם כמה שניתן- זו התארגנות לחתונה ולא מסיבת רווקות נוספת וזה הזמן לנוח, להירגע ולהיטען באנרגיות טובות. חשוב לבחור מלווים ומלוות שאתם סומכים עליהם לחלוטין ולא לחשוב 'נעים או לא נעים', אלא את מי את באמת רוצים לצידכם ביום החשוב שלכם. בנוסף, חשוב לקיים תיאום ציפיות אל מול המלוות והמלווים, להבין שגם הם מתרגשים עבורכם ולהסביר להם בדיוק מה אתם צריכים מהם ביום המיוחד".

מבחינת החתן, בזמן ההמתנה עד להגעה למקום ההתארגנות, שמהווה לרוב גם מקום המפגש עם הכלה, כדאי לבחור מלווה שידע להרגיע, להעביר את הזמן בכיף ולפרגן בעזרה בכל דבר שיידרש: קישוט הרכב, הגעה יחד למספרה להתארגנות וטיפוח, יצירת רשימת ציוד כדי לא לשכוח שום דבר בבית וגם תפקוד כאיש קשר אל מול ספקים והמלווה של הכלה, כדי שהכל יתקתק ובני הזוג יהיו רגועים לאורך כל היום.


"שימו לב ליכולת של המלווים להכיל את המתח וההתרגשות שלכם יום לפני האירוע הגדול". צילום: תום סיימון
תמונה: LALI | לאלי מקום התארגנות בעמק יזרעאל


לרוב, כלה תבחר בחבילה של מאפרת ומסרקת שכוללת גם איפור שיער עבור המלוות שלה, או בנות המשפחה שנבחרו להיות לצידה לאורך כל היום. כדאי לשים לב שספקיות רבות בתחום זה מציעות דילים שווים במיוחד עבור המלוות, אך חשוב לציין בדיוק מה נדרש: מה סוג השיער שלה, מה האיפור שהיא מעוניינת בו וכמה מלוות יש- על מנת שאנשי הביוטי יגיעו בהרכב האנשים הדרוש ובזמן הנכון, שלא יצור עיכובים ביום החתונה.

המאפרת ומעצבת השיער, יעל שפר, מציעה יום של כיף והתרגשות גם עבור הכלה וגם עבור המלוות שלה: "המלוות של הכלה הן בדרך כלל החברות הכי טובות שלה, או אחיות ובנות משפחה שרוצות להרגיש חגיגיות ויפות לקראת האירוע- ולעיתים המלוות מתרגשות אפילו יותר מהכלה.
בתור אשת מקצוע אני לוקחת שלוש מלוות לכל היותר, על מנת לתת את היחס האישי הטוב ביותר להן ולכלה. 
חשוב לי להכיר אותן קצת לפני, לדעת מה סוג השיער שלהן ולהיערך מבחינת הזמנים- בדרך כלל שיער ואיפור יקחו כשעתיים לכל אחת. אני מתעדפת את סדר ההתארגנות לפי אלו שיוצאות יחד עם הכלה לצילומים, כך שכל לוח הזמנים של יום האירוע יתקיים בזמן. 

לרוב המלוות ירצו להיראות 'וואו', הן ירצו לבלוט וליצור טוטאל לוק מנצח, בדרך כלל קוקו מתוח או אסוף בגובה נמוך, שיוצר לוק גלאמי ופחות לוק עדין ורך כמו של הכלה. בתחום האיפור, הן יבחרו בדרך כלל במראה הכולל איילינר, פלטת צבעים שזופים וירצו להבליט את תווי הפנים בצורה המחמיאה ביותר".


"בתור אשת מקצוע אני אקח שלוש מלוות לכל היותר". צילום: Modi & Avital
תמונה: יעל שפר מאפרת ומסרקת כלות


כאן מתחיל הכיף. המלווים והמלוות שלכם יצאו איתכם אל צילומי החוץ של יום החתונה שלכם ויהיו חלק בלתי נפרד מהזיכרון שלכם מהאירוע ומאלבום התמונות כמובן. זה הזמן בו תוכלו גם להיעזר בהם, לבקש מהם לנהוג ברכב, לסחוב את בקבוק המים שלכם ואפילו לדאוג שתיראו טוב בכל רגע- הם יהיו יד ימינכם וידאגו לכל האינטרסים שלכם, שתיראו כמה שיותר טוב בתמונות הסופיות.

אלכסארט, המספקים צילומי סטילס ווידאו לחתונות, נותנים לנו טיפים לבחירת המלווים והמלוות שיצרו את האווירה הטובה ביותר: "חשוב שהמלוות והמלווים ירימו ויעשו אווירה כיפית, שתגרום להרגשה טובה, שמחה ומהנה. עבור הכלה והמלוות שלה, ניתן להזמין חלוקים תואמים שיוסיפו אופי לתמונות הבוקר, בדרך כלל החלוק של הכלה יהיה בלבן ושל המלוות בצבעים משתנים, לפי הטעם והרצון שלהן ושל הכלה.
חשוב מאוד שהמלווים והמלוות שתבחרו יהיו החברים הכי טובים שלכם, שמבינים שאתם המלך והמלכה של היום ואתם במרכז העניינים, ולא ינסו 'לגנוב את תשומת הלב'.
כשהמלווים והמלוות מרימים לזוג, הכל מצטלם הרבה יותר יפה ואותנטי, באווירה יותר נינוחה והתוצאה בהתאם. נתקלנו במקרים של מלוות שלא הבינו שהמיקוד הוא על הכלה וביקשו מהצלם לצלם אותן ולהתרכז בהן, זה לא הכיוון הנכון. חברות אמיתיות ידעו לפרגן לכלה, לדאוג לה ולהיות איתה באותו הראש ביום החשוב והמיוחד שלה".


"מומלץ להזמין חלוקים תואמים שיוסיפו אופי לתמונות הבוקר".
תמונה: AlexArt | צילום וידאו וסטילס לחתונה


  1. המלווים והמלוות שלכם צריכים להיות כאלו שיפרגנו לכם בכל מצב, שאתם מרגישים איתם בנוח גם במצבים הכי טובים וגם במצבים הכי רעים שלכם, ולכן בחרו בקפידה את האנשים שגורמים לכם להרגיש הכי אתם.

  2. המלווים והמלוות שלכם הם גם יד ימינכם, אז בחרו באנשים שאתם סומכים עליהם ועל כישורי הארגון שלהם, שיוכלו לעזור לכם גם לפני יום החתונה וגם ביום עצמו מכל בחינה בירוקרטית וארגונית שאתם זקוקים לה.

  3. שימו לב שהמלווים והמלוות שלכם נמצאים בווייב טוב גם ביניהם וגם אם לא, ידאגו להתייחס בכבוד האחת אל השני, על מנת שהיום יהיה הכי נעים וטוב עבורכם.

  4. קבעו מראש מה התפקיד של כל מלווה ומלווה, מי נמצא על הטלפון שלכם למקרה הצורך, מי נוהג ברכב, מי מרים לך את השמלה ומי מחזיק לך את הז'קט כשצריך- כך הכל יתקתק ואתם אפילו לא תרגישו את הדברים הקטנים האלו ביום החשוב שלכם.

  5. תאמו ציפיות לפני יום החתונה, הסבירו להם את התחושות שלכם והדגישו איפה בדיוק אתם צריכים אותם. למשל, אם את ככלה מאוד עצבנית וחרדתית, הסבירי שאת צריכה שירימו לך וירגיעו אותך. אם אתה כחתן מאוד מתרגש, בקש מהמלווה שלצידך שידאג להומור, לרוגע ולסדר, שיגרמו לך להרגיש הכי טוב שאפשר.


בסוף, האנשים שלצידכם באים לשמח אתכם ולהפוך את היום לטוב ביותר עבורכם, בחרו בקפידה והמון המון מזל טוב!

כאן לומדים מטעויות של אחרים: איך תימנעו מרגעים מביכים ביום החתונה שלכם
המדריך המלא לבוקר ההתארגנות לחתונה (פלוס סודות בלעדיים מהספקים שלנו)
לגזור ולשמור: כך תבחרו ספקים לחתונה, בלי להתחרט ביום שלמחרת



מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו







עוד כתבות שיעניינו אותך
עשרת הכתבות שאתם חייבים לתכנון החתונה שלכם!...
הפקה וניהול אירועים
סליחה על השאלה: השאלות הכי בוערות שזוגות חוששים לשאול...
הפקה וניהול אירועים
החלטות לשנה החדשה: עשו ואל תעשו בתהליך תכנון החתונה שלכם...
הפקה וניהול אירועים
הרשימה המלאה: הטרנדים הלוהטים לחתונות תשפ"ה, מי ישאר איתנו ומי בד...
הפקה וניהול אירועים
"שיפה ושונה תהא השנה": סיכום שנה בקהילה...
הפקה וניהול אירועים
מתחתנים למען מתחתנים פותחים שנה
הפקה וניהול אירועים
סיוע לזוגות הצפון המחפשים מקום חלופי לחתונה בעקבות ההסלמה...
הפקה וניהול אירועים
יוצרים שמחה בתוך העצב: סיפור החתונה שגרם לנו לדמוע...
הפקה וניהול אירועים
הצד שלכם VS הצד שלהם: מה הספקים מצפים ממכם?...
הפקה וניהול אירועים
מדריך לעסקים: איך להתמודד עם חוות דעת ב-mit4mit...
הפקה וניהול אירועים
עשה ואל תעשה: עשרת הדיברות ליום חתונה מוצלח...
הפקה וניהול אירועים
אהבה מעבר לפינה: סיפור החתונה של רוני וראם...
הפקה וניהול אירועים



שאלות ותשובות | תקנון | צור קשר | לעסקים
כל הזכויות שמורות © ואיו ריויוס בע"מ