מה משותף לצלם החתונה של בר זומר, שמלת הכלה של אגם רודברג והמאפר של נטע אלחמיסטר?
בשנים האחרונות המלצות וחוות דעת ממשפיענים הן עניין שבשגרה. עסקים, חברות ומותגים משתמשים במפורסמים ומשפיענים כדי לקדם את המוצרים שלהם כמעט בכל תחום. בשבוע שעבר פרסמההרשות להגנת הצרכן את עמדתה בנוגע להצגת חוות דעת ודירוגים ברשת. אז מה זה אומר עלינו כאתר המלצות וחוות דעת? אצלנו כל ההמלצות וחוות הדעת הן של משתמשים אמיתיים ומתוך ניסיון.
זה לא סוד שכולנו כצרכנים וכלקוחות רוצים לדעת שהמוצר או השירות שאנחנו רוכשים הוא הכי טוב שיש. תמיד נעדיף להשתמש בשירות של ספק שקיבלנו עליו המלצה או ששמענו עליו חוות דעת אמינה וטובה, כי אף אחד מאיתנו לא רוצה לקנות "חתול בשק". על אחת כמה וכמה כשמדובר בכם כזוג שמתחתן. כל החלטה שקשורה בחתונה היא הרת גורל עבורכם ולא תרצו לבחור בספק שיתגלה בערב החתונה ככזה שהוא לא בדיוק מה שחשבתם. בדיוק בגלל זה אתם מגיעים אלינו ומשתמשים בחוות הדעת שנמצאות באתר.
אנחנו במתחתנים למען מתחתנים חרטנו על דגלנו - עוד הרבה לפני עידן הטוקבקים, הדירוגים, המשפיענים וההמלצות ברשת – לתת את המידע האמין, הניטרלי וההגון ביותר באשר לספקים ולשירות שהם נותנים. מעצם היותנו פלטפורמה חברתית, המשתמשים - הזוגות המתחתנים - תמיד היו בראש סדר העדיפויות יותר מכל דבר אחר.
לפי הנחיות הרשות להגנת הצרכן פרסום של חוות דעת פיקטיבית הוא אסור:
"אין לכתוב או לפרסם חוות דעת מזויפות קרי, חוות דעת של צרכנים שאינם קיימים..."
כבר מראשית הדרך הקפדנו על הצגה של חוות דעת אמינות שנכתבות על ידי משתמשים אמיתיים, מתוך ניסיון ורצון להביע דעה כנה, לחיוב או לשלילה. בכל מקרה שיש חשד, של עסק או של משתמש, שחוות דעת כלשהי מזויפת, מוטה או שקרית – קיימת האופציה לדווח עליה והיא עוברת לבדיקה באופן מידי על ידי מחלקת התוכן שלנו מול כותב חוות הדעת. מתבצע בירור על מנת להבין האם המשתמש שפרסם את
חוות הדעת הוא משתמש קיים או פיקטיבי ואם היה ניסיון לפגוע במתכוון בעסק מסוים או לייצר יתרון עבור עסק אחר. בהתאם לתוצאות הבירור ייתכן כי חוות הדעת תוסר מהאתר.
מתוך חוות דעת שנכתבה באתר
הרשות מציינת גם כי חוות הדעת צריכות להיות מוצגות בסדר כרונולוגי או כל צורה אובייקטיבית אחרת:
"יש לפרסם את כל חוות הדעת, חיוביות ושליליות והן צריכות להיות מוצגות בסדר כרונולוגי, או בצורה אובייקטיבית ושקופה אחרת..."
אנחנו למעשה האתר היחיד שבו תוכלו למצוא גם חוות דעת שליליות, כמעט על כל אחד מהספקים. אנחנו מאמינים שיש מקום לכל דעה, שלילית כחיובית, דווקא כדי לתת למשתמשים את התמונה המלאה והאמינה ביותר באשר לאיכות ולשירות של הספקים שמוצגים באתר. כל חוות הדעת שנכתבות על העסקים השונים נמצאות בפרופיל של העסק כלשונן ובסדר כרונולוגי. לנוחיותכם קיימת גם האופציה לסדר את חוות הדעת מהציון הגבוה לנמוך ולהפך ובכך לקבל את התמונה המלאה.
לספקים אין את האפשרות לבחור אילו חוות דעת יהיו מוצגות באתר, כדי שהמצג שיוצג כלפי המשתמשים יהיה מדויק ותואם למציאות. האפשרות שקיימת בפני הספקים במידה והם מאמינים
שמדובר בחוות דעת פיקטיבית, היא לדווח עליה והיא מועברת אלינו לבדיקה.
באשר לחוות דעת שניתנים עבורן תמריץ או תמורה אומרת הרשות להגנת הצרכן כי הן עלולות להטעות:
"חוות דעת עלולות להטעות אם הן מוצגות כחסרות פניות, אולם למעשה נוצרו על ידי העוסק/בני משפחתו/אדם שקיבל על כך תמורה, אף אם אלו עשו שימוש במוצר או בשירות"
הפלטפורמה שלנו היא כזו שבה חוות הדעת שניתנות על ידי המשתמשים ניתנות רק מתוך רצונם, ומעולם לא כנגד תמריץ כלשהו או תמורה מצידנו. אנחנו מאמינים שרק כשחוות הדעת ניתנת מתוך רצון כנה לפרגן או לשתף מהניסיון בשביל זוגות אחרים, אפשר לקבל תמונה אמינה ומציאותית.
הרשות מציינת גם את עמדתה לגבי חוות דעת של משפיענים ברשתות החברתיות ובפלטפורמות מקוונות:
"האמור נכון הן לפרסום חוות דעת כתובה והן לחוות דעת הניתנת על ידי בלוגר או משפיען ברשתות חברתיות או פלטפורמות מקוונות אחרות"
ועוד כמה מילים שמתבקשות בכל מה שקשור לחוות דעת של משפיענים, כי אי אפשר להתעלם מהנושא הזה כשמדברים על המלצות וחוות דעת. אין היום כמעט עסקים או ספקים שלא משתמשים באיזושהי דרך בשיווק ופרסום באמצעות משפיענים. אבל חשוב שנזכור שמשפיען הוא בסך הכל בן אדם אחד. האם הדעה שלו היא כנה ונטולת אינטרסים? יכול להיות שכן. אבל גם אז מדובר בניסיון שלו, ההמלצה שלו, החוויה שלו. כמו שלא היינו בוחרים בכל שירות אחר בגלל המלצה אחת של בן אדם אחד שאנחנו לא מכירים באופן אישי, כדאי שלא נבחר בספק כלשהו לחתונה שלנו רק בגלל המלצה של משפיען. אנחנו במתחתנים למען מתחתנים נותנים לכם את האפשרות לקבל הרבה חוות דעת על מספר גדול של עסקים, חוות דעת של אנשים שאולי דומים לנו בהעדפות וברצונות שלהם הרבה יותר מאותו משפיען.
המטרה שלנו מהרגע הראשון שעלינו לאוויר היא להיות רשת חברתית של מתחתנים שחולקים מניסיונם ויוצרים מקום לעזרה הדדית. אנחנו שמחים שבזכות כל אלה יצרנו שיפור בתודעת השירות הכללית בתחום החתונות ומודעות לחשיבות השירות. ניתן לראות שבמהלך השנים יש יותר ויותר חוות דעת חיוביות מאשר שליליות, כתוצאה מהשיפור בתודעת השירות. אנחנו גאים להיות הפלטפורמה שנותנת למשתמשים שלה את המידע המלא והמציאותי ולהיות אלה שהנחיות הרשות להגנת הצרכן הן האני מאמין שלהם מאז ומתמיד.
אם יש לכם משהו טוב להגיד אל תוותרו על
ההזדמנות לפרגן וגם לתרום לזוגות אחרים מניסיונכם.