כל נותני השירות

כל מה שרצית לדעת על מקווה ולא העזת לשאול

מקוואות
לפני 5 שנים | זמן קריאה: 3 דקות

מהרגע שאמרת כן, את כבר עמוק בתכנון היום הגדול: איפה תחגגו? מי יעצב את השמלה? התכנונים לא עוצרים לרגע. מקווה הוא לא בהכרח אחד הדברים הראשונים שקופצים לך לראש אך הוא בהחלט צעד חשוב בדרך לחופה. אז הנה כל מה שאת צריכה לדעת על הטבילה במקווה.

רוב הכלות החילוניות מוצאות את עצמן חוששות מהלא נודע וזרות למנהג המקווה, אבל אם חתונה דרך הרבנות היא הדרך בה בחרתם, אין מנוס מהטבילה שכן הכלה לעתיד מחוייבת להביא אישור על הטבילה המטהרת. אז מה בדיוק עושים במקווה? ואיך את יכולה להגיע מוכנה? התשובות לכל השאלות שלך מחכות לך פה.


בדרך לחופה עוצרים במקווה.
תמונה: אריאל אריכא


מתי הולכים למקווה?
את הטבילה המטהרת יש לעשות יום לפני החתונה, לפעמים אפשר לבקש אישור מיוחד מהרבנית להגיע לטבילה יומיים לפני החתונה במידה ואת בלחץ של זמנים.


האם יש קשר בין מחזור למקווה?
אי אפשר לערוך את טקס הטבילה בזמן מחזור אלא רק שבעה ימים לאחר שהמחזור נגמר. אם המחזור שלך סדיר ואת צפויה לקבל יום לפני החתונה יש לך שתי אפשרויות: הראשונה להשתמש בתכשירים הורמונליים כדי לדחות אותו (היוועצי עם רופא הנשים שלך לפני שימוש בכל תכשיר על דעת עצמך) והשנייה היא לקיים "חופת נידה" מה שזה בעצם אומר שבטקס החופה החתן לא יגיש לך את הטבעת אלא למישהו אחר ואת טקס הטבילה תצטרכי להשלים שבעה ימים לאחר סיום המחזור על מנת שתוכלו לקבל את תעודת הנישואין.


במידת הצורך תמיד אפשר לעשות "חופת נידה".
תמונה: דורי אהרון


איפה מתקיים טקס המקווה?
טקס המקווה יכול להתקיים בכל מקווה, יש כלות שבוחרות פשוט להגיע למקווה הקרוב לביתן אך אם תעשי קצת מחקר בנושא תגלי שיש כאלה שממש נותנים תחושה של ביקור בספא. אם בכל זאת קשה לך עם הטבילה במקווה רשמי, כדאי שתדעי שיש רבנים שמאשרים קיום טקס טבילה גם בים ומספקים את כל ההנחיות והמידע כדי לוודא שתוכלי לקיים את הטקס כהלכה.


אפשר לטבול גם בים.
תמונה: רן ברגמן


להגיע לבד? ממש לא חובה .
חשוב לקחת בחשבון שהכניסה למקווה מותרת אך ורק לנשים, לכן לתמיכה וסתם כי הרבה יותר כיף ביחד מלבד אנחנו ממליצים להגיע עם אמך, חמותך וחברות טובות. לחדר הטבילה הן אמנם לא יוכלו להכנס, לשם נכנסת איתך רק הבלנית המוודאת את קיום הטבילה כראוי, אך הן בהחלט ינעימו את ההמתנה.


הכי כיף להגיע למקווה מלווה בחברות טובות ואמא.
תמונה: שחר דרורי


הכנות מראש :
במקווה עצמו יש את כל מה שתצטרכי בשביל הטקס עצמו כך שאין צורך להביא משהו במיוחד מהבית. יחד עם זאת תמיד הרבה יותר נעים להתכרבל במגבת משלך וחלוק. למקווה עצמו חשוב להגיע נקייה וללא איפור, גם עדשות מגע צריך להוציא לפני הטקס.


הקפידי להגיע למקווה ללא איפור, עדשות מגע ותכשיטים.
תמונה: אודי מוצני


מה קורה במקווה עצמו?
לפני תחילת הטקס הכלה נשטפת, מסרקת את שיערה ומוודאת שאין כל חציצה בינה לבין מי המקווה (כמו איפור, עדשות מגע וכו..) לאחר מכן תקבלי הדרכה כיצד לבצע את הטבילה עצמה ותתבקשי לטבול שלוש או שבע פעמים, תלוי במנהגי העדה או לפי שיקול הדעת האישי של אותו מקווה. הטבילה עצמה לוקחת מספר דקות ולאחריהן תקבלי אישור מהבלנית שאכן עברת הטקס כראוי והינך מוכנה לטקס הנישואין. חשוב מאוד לא לשכוח להביא איתך את האישור לרב כדי שתקבלו את תעודת הנישואין כבר במעמד יום החתונה.

טבילה נעימה...


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו







עוד כתבות שיעניינו אותך
המדריך לטובלת במקווה בימי הקורונה
מקוואות
הזוג שתכנן יחד את החתונה מא' ועד ת': החתונה של עדן ואלעד...
הפקה וניהול אירועים
באנו לעשות סדר: הטרנדים החמים של חתונות 2024...
הפקה וניהול אירועים
על ציפיות, כוונות ואכזבות
הפקה וניהול אירועים
גאווה אינטימית ורומנטית: סיפור החתונה של ענבל ואוראל...
הפקה וניהול אירועים
חתונה בטבע, אבל הכי בסטייל: הכירו את סרה - מקום לאירועים שהם וואו...
גני אירועים
סיפורי חתונה: הרגעים שאי אפשר לשכוח
הפקה וניהול אירועים
חתונה הפוכה: איך לתכנן את האירוע המושלם וליצור חוויה בלתי נשכחת...
הפקה וניהול אירועים
זכותכם לדעת: השאלות הנפוצות ביותר ששאלתם את הספקים שלנו...
הפקה וניהול אירועים
שישי צהריים, בטרמינל היוקרתי: החתונה הציורית של שנהב ואוהד...
אולמות אירועים
בקיץ הזה תלבשי לבן ותתפללי לטוב
הפקה וניהול אירועים
מהכלה ועבור הכלה: רעיונות למתנות למסיבת רווקות - מהנגישות ועד מרש...
מסיבות רווקות ורווקים



שאלות ותשובות | תקנון | צור קשר | לעסקים
כל הזכויות שמורות © ואיו ריויוס בע"מ